Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäläinen alus loukkasi Suomen ilmatilaa, ja marja-alan kartellipaljastus tuo huolta kilpailutilanteesta. Terveystalo vähentää henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Venäläinen alus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Toimitusjohtaja Antti Salminen korostaa toimenpiteiden välttämättömyyttä kilpailukyvyn parantamiseksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Toimitusjohtaja Antti Salminen korostaa toimenpiteiden välttämättömyyttä kilpailukyvyn parantamiseksi.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 20:16, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kemira vähentää tehtäviä Suomessa • Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa • Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa.
Kemira vähentää tehtäviä Suomessa
Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa. Muutosneuvottelut alkoivat huhtikuussa. Yhtiö vähentää myös yli 120 työpaikkaa muualla maailmassa. Vähennykset tuovat noin 15 miljoonan euron säästöt vuodessa. Toimitusjohtaja sanoo, että toimet ovat tarpeen kilpailukyvyn parantamiseksi.
Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Toimitusjohtaja Antti Salminen korostaa…
Kemira on päättänyt vähentää 21 työtehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja, jotka alkoivat huhtikuussa. Yhtiö tavoittelee vähennyksillä noin 15 miljoonan euron vuotuisia säästöjä. Maailmanlaajuisesti Kemira karsii yli 120 tehtävää.
Kemira on päättänyt muutosneuvottelut, jotka alkoivat huhtikuussa. Neuvottelujen seurauksena yhtiö vähentää Suomessa 21 työpaikkaa ja maailmanlaajuisesti noin 120 tehtävää. Vähennysten taustalla on tavoite saavuttaa noin 15 miljoonan euron…
Kemira on saanut päätökseen muutosneuvottelut, jotka alkoivat huhtikuussa. Neuvottelujen seurauksena yhtiö vähentää Suomessa 21 työpaikkaa ja maailmanlaajuisesti yli 120. Tavoitteena on saavuttaa noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt.
Kemira on saanut päätökseen huhtikuussa alkaneet muutosneuvottelut, joissa vähennetään Suomessa 21 tehtävää. Yhtiö tavoittelee vähennyksillä noin 15 miljoonan euron vuotuisia säästöjä. Maailmanlaajuisesti Kemira karsii yli 120 tehtävää.
Kemira on päättänyt vähentää 21 työpaikkaa Suomessa osana laajempia säästötoimenpiteitä. Yhtiö pyrkii parantamaan kannattavuuttaan ja tavoitteena on saavuttaa noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Globaalisti Kemira vähentää yhteensä…
Kemira ilmoitti vähentävänsä 21 työtehtävää Suomessa muutosneuvotteluiden jälkeen. Globaalisti yhtiö vähentää yhteensä 123 tehtävää, mikä parantaa kannattavuutta ja tuo noin 15 miljoonan euron säästöt. Neuvottelut koskivat lähes koko…
Kemira on päättänyt muutosneuvottelut, joiden seurauksena yhtiö vähentää yli sata työpaikkaa globaalisti. Suomessa vähennetään 21 tehtävää, ja tavoitteena on parantaa yhtiön kannattavuutta noin 15 miljoonalla eurolla vuodessa. Muutokset…
Työttömyysaste nousi huhtikuussa 336 000:een, mikä on lähes 50 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Nuorten työttömyys on myös kasvanut, sillä yli neljännes…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Kilpailu- ja kuluttajavirasto paljasti marja-alalla tapahtuneen kartellin, jossa suurimmat yhtiöt ovat sopineet poimijoille maksettavista korvauksista. KKV esittää neljälle yhtiölle miljoonien eurojen seuraamusmaksuja.…
Talous
Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi…
Talous
Kilpailu- ja kuluttajavirasto on paljastanut kartellin marja-alalla, johon osallistuu useita yrityksiä, kuten Polarica ja Kiantama. Virasto aikoo esittää seuraamusmaksuja kartelliin liittyville yrityksille.…
Talous
Temusta tilatuissa hanoissa on havaittu vakava vesivahingon riski, kertoo Tukes. Testeissä muovisiksi osoittautuneet hanat eivät kestäneet normaalia käyttöä ja rikkoutuivat alhaisella paineella.…
Talous
Saunatalo oy, Suomen suurin asuntosaunojen valmistaja, on hakeutunut konkurssiin. Yritys on tunnettu saunojen rakentamisesta muun muassa Tapparan ja Ilveksen pukukoppisaunoihin sekä useisiin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.