Nimipäivä:
Ritva
12°C Helsinki

Seinäjoen rikos muuttui murhaksi

Aihesivu: Seinäjoen rikos muuttui murhaksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Seinäjoen Kasperissa tapahtunut henkirikos tutkitaan nyt murhana. Poliisi on arvioinut, että epäilty on toiminut harkitusti ja käyttänyt raakaa väkivaltaa. 35-vuotias mies on otettu kiinni ja häntä esitetään vangittavaksi.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 27.5.2026 klo 15:38
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Seinäjoen Kasperissa tapahtunut henkirikos tutkitaan nyt murhana. Poliisi on arvioinut, että epäilty on toiminut harkitusti ja käyttänyt raakaa väkivaltaa. 35-vuotias mies on otettu kiinni ja häntä esitetään vangittavaksi.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 15:38, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Seinäjoen rikos muuttui murhaksi • Seinäjoen väkivaltarikoksen tutkinta etenee murhana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 27.5.2026 klo 15:38.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Seinäjoki, #Murha, #Pohjanmaa.

Selkokielinen yhteenveto

Seinäjoen rikos muuttui murhaksi

Seinäjoen Kasperissa tapahtui vakava väkivaltarikos. Poliisi tutkii tapausta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Häntä esitetään vangittavaksi käräjäoikeudelle huomenna.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.