Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäläinen alus loukkasi Suomen ilmatilaa, ja marja-alan kartellipaljastus tuo huolta kilpailutilanteesta. Terveystalo vähentää henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Venäläinen alus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja tilanne harkittu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja tilanne harkittu.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 15:48, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Yle Uutiset, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Seinäjoen henkirikos on murha • Seinäjoen rikos muuttui murhaksi • Seinäjoen väkivaltarikoksen tutkinta etenee murhana.
Seinäjoen henkirikos on murha
Poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on kiinniotettu. Väkivalta oli raakaa ja tilanne oli harkittu. Uhriksi joutunut mies löytyi asunnosta.
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja tilanne harkittu.
Seinäjoen Kasperissa tapahtunut henkirikos tutkitaan nyt murhana. Poliisi on arvioinut, että epäilty on toiminut harkitusti ja käyttänyt raakaa väkivaltaa. 35-vuotias mies on otettu kiinni ja häntä esitetään vangittavaksi.
Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta vakavaa väkivallantekoa tutkitaan nyt murhana ja tapon yrityksenä. Poliisi on muuttanut rikosnimikkeitä esitutkinnan perusteella, ja epäiltyä on kuvattu toimineen harkitusti. Poliisi esittää vangittavaksi yhtä henkilöä…
Seinäjoen henkirikoksen rikosnimikkeitä on muutettu poliisin esitutkinnan myötä. Alun perin taposta ja tapon yrityksestä epäilty on nyt nimetty murhaajaksi, sillä väkivalta oli ollut erityisen raakaa. Poliisi esittää epäiltyä…
Poliisi on muuttanut Seinäjoella tapahtuneen henkirikoksen rikosnimikkeitä. Alun perin taposta ja tapon yrityksestä epäilty mies on nyt syytetty murhasta ja tapon yrityksestä. Muutos johtuu esitutkinnassa ilmenneistä seikoista, jotka…
Seinäjoen veriteon rikosnimike on koventunut, ja 35-vuotiasta miestä epäillään nyt murhasta. Poliisi vaatii vangitsemista todennäköisin syin epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Miehen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Seinäjoki, #Murha
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi jahtasi autovarasta Helsingissä tiistaina aamupäivällä. Varkaus tapahtui huoltoasemalla, ja varas pakeni anastetulla Porschella. Takaa-ajo päättyi miehen kiinniottoon 17 minuuttia myöhemmin.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Satakunnassa työskentelevä poliisimies on pidätetty virastaan seksuaalirikosepäilyn takia. Epäilty rikos olisi tapahtunut miehen sivutyössä, mutta tarkempia tietoja ei ole julkistettu. Poliisin pidättäminen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii tietoja Ilmajoella sunnuntaina tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui automiitissä Siltalan teollisuusalueella. Epäilty on noin 20-vuotias mies, ja poliisi toivoo vinkkejä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.