Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi etsii seksuaalirikollista Espoossa, kun taas talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Telian mobiiliverkossa on tiistai-iltana esiintynyt merkittäviä häiriöitä. Downdetectorin mukaan yli 15 000 käyttäjää on ilmoittanut ongelmista verkkopalveluissa. Tilanne on edelleen päällä ja uutista päivitetään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Telian mobiiliverkossa on tiistai-iltana esiintynyt merkittäviä häiriöitä. Downdetectorin mukaan yli 15 000 käyttäjää on ilmoittanut ongelmista verkkopalveluissa. Tilanne on edelleen päällä ja uutista päivitetään.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 22:47, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Telian mobiiliverkossa havaittu häiriöitä • Laajat häiriöt mobiiliverkoissa • Telialla laajoja häiriöitä mobiiliverkossa.
Telian verkossa on ongelmia
Telian mobiiliverkossa on ongelmia tiistai-iltana. Monet käyttäjät ovat ilmoittaneet häiriöistä. Downdetectorin mukaan yli 15 000 ilmoitusta on tehty. Tilanne on yhä päällä ja uutista päivitetään.
Telian mobiiliverkossa on tiistai-iltana esiintynyt merkittäviä häiriöitä. Downdetectorin mukaan yli 15 000 käyttäjää on ilmoittanut ongelmista verkkopalveluissa. Tilanne on edelleen päällä ja uutista päivitetään.
Telian, DNA:n ja Elisan mobiiliverkoissa on laajoja häiriöitä. Telialla on yli 13 000 häiriöilmoitusta, kun taas DNA:lla ja Elisalla ilmoituksia on yli 250 ja reilu 300. Tilanne kehittyy…
Telian mobiiliverkossa on laajoja häiriöitä, jotka alkoivat tiistai-iltana. Downdetector-palveluun on kirjattu yli 6 900 häiriöilmoitusta. Myös Telian verkkosivut eivät toimi.
Telian mobiiliverkossa on laaja häiriö, joka on herättänyt runsaasti ilmoituksia käyttäjiltä. Downdetector-palvelun mukaan häiriöitä on kirjattu lähes 11 000, ja suurin osa niistä liittyy mobiiliverkkoon. Häiriö on vaikuttanut…
Elisan ja MTV:n välinen riita uhkaa katkaista maksulliset kanavat. MTV:n liiketoimintajohtaja Sami Aalto vahvistaa, että kanavat katkeavat kahdessa vaiheessa sopimusteknisten syiden vuoksi.…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa
Kilpailijat tarjoavat uusia palveluja kiekkokatsomoille, kun MTV ja Elisa ovat riidoissa. Tietoliikenneyhtiöt mainostavat maksullisia ja ilmaisia vaihtoehtoja kisojen katsomiseen. MTV:n kanavat eivät…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa, #Telia
Hätäkeskuslaitos vahvisti, että 112 Suomi -sovelluksessa oli tekninen häiriö droonihälytyksen aikana. Häiriö johtui sovelluksen taustapalvelun kuormituksesta, ja se poistui samana aamuna. Vanhojen…
IT
Suomalaisissa kaapeissa on paljon käyttämättömiä elektroniikkalaitteita, jotka voivat olla vaarallisia. DNA:n asiantuntija varoittaa, että vanhoissa laitteissa voi olla arkaluonteisia tietoja, jotka on…
IT • jaetut avainsanat: #DNA
Elisan ja MTV:n välinen sopimuskiista on kärjistynyt, ja MTV:n ohjelmat ovat pimeinä monilta kotitalouksilta. MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen korostaa, että yhtiö hakee…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa
DNA:n kaapelitelevisioverkossa on havaittu häiriöitä Helsingissä. Häiriö alkoi noin kello 17.15 ja vaikuttaa useisiin televisiokanaviin, mukaan lukien Leijonien otteluun MTV3:lla. Vian arvioidaan…
IT • jaetut avainsanat: #DNA
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.