Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Skoda Transtech on aloittanut muutosneuvottelut Otanmäen tehtaallaan, jossa henkilöstövähennysten arvioidaan olevan noin 200 työntekijää.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella on syttynyt tulipalo, joka leviää laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä välttämään alueella liikkumista savun vuoksi. Paloalueen koko on noin 50 hehtaaria, ja sammutustöihin osallistuu useita pelastusyksiköitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella on syttynyt tulipalo, joka leviää laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä välttämään alueella liikkumista savun vuoksi. Paloalueen koko on noin 50 hehtaaria, ja sammutustöihin osallistuu useita pelastusyksiköitä.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 22:27, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Huittisissa on suuri palo • Turvetuotantoalueen palo leviää Huittisissa • Suuri maastopalo Huittisissa aiheuttaa savua.
Huittisissa on suuri palo
Huittisissa on syttynyt iso tulipalo turvetuotantoalueella. Palo leviää savua laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä pysymään poissa alueelta. Paloalue on noin 50 hehtaaria ja sammutustöissä on useita pelastusyksiköitä.
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella on syttynyt tulipalo, joka leviää laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä välttämään alueella liikkumista savun vuoksi. Paloalueen koko on noin 50 hehtaaria, ja sammutustöihin osallistuu useita…
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella syttyi tulipalo, joka on levinnyt noin 50 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos kehottaa välttämään alueella liikkumista, sillä savua leviää laajalle. Pelastustoimintaan osallistuu myös Rajavartiolaitoksen helikopteri.
Huittisissa syttyi suuri turve- ja maastopalo, joka on levinnyt noin 30 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos kehottaa välttämään liikkumista paloalueella runsaan savun vuoksi. Savuhavaintoja on raportoitu myös naapurikunnista.
Huittisissa on syttynyt suuri palo, joka leviää turvetuotantoalueelta metsään. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalla on 29 yksikköä sammutustöissä. Asutus ei ole vaarassa, mutta savua on runsaasti lähialueilla.
Huittisissa, Satakunnassa, on syttynyt suuri palo turvetuotantoalueella. Pelastuslaitos sammuttaa noin 30 hehtaarin alalla levinnyttä tulta, joka on myös levinnyt metsään. Paikalle on hälytetty 23 pelastuslaitoksen yksikköä.
Huittisissa Nanhiansuon turvetuotantoalueella on syttynyt suuri palo, joka on levinnyt myös metsään. Tulipalon vuoksi alueella liikkuvat pelastusyksiköt, mukaan lukien rajavartiolaitoksen helikopteri. Pelastuslaitos varoittaa alueella liikkumasta savun vuoksi.
Kalasataman kerrostalon tulipalo sai alkunsa todennäköisesti kaasugrillistä neljännen kerroksen parvekkeelta. Palo levisi nopeasti katolle, mutta ylemmät kerrokset säästyivät suuremmilta vaurioilta. Asiantuntija Arto…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Paloturvallisuus
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo kerrostalossa, joka levisi parvekkeelta kattorakenteisiin. Pelastuslaitos on paikalla sammutustöissä, eikä loukkaantumisia ole tapahtunut. Savua leviää alueelle, mutta se…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Helsingin Kalasatamassa tapahtui lauantai-iltana tulipalo, joka aiheutti suuria vahinkoja kerrostalolle. Iltalehden kuvaaja vieraili paikalla ja kuvasi rappukäytävän tuhoja. Savun haju oli voimakas…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo on aiheuttanut merkittäviä vahinkoja, ja jopa 40 Lumo-kotien asuntoa on kärsinyt tuhoista. Isännöintijohtaja Ville Kilpi kertoo, että yhtiö…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Palo
Helsingin Kalasatamassa syttynyt tulipalo levisi nopeasti asunnon parvekkeelta. Pelastuslaitos saapui nopeasti paikalle ja sai palon sammutettua. Palo kuitenkin levisi katolle, mikä herätti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, joka levisi nopeasti kerrostalon kattorakenteisiin. Pelastuslaitoksen mukaan palo alkoi neljännen kerroksen parvekkeelta ja levisi vain viisitoista…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.