Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Huittisissa syttyi suuri turve- ja maastopalo, joka on levinnyt noin 30 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos kehottaa välttämään liikkumista paloalueella runsaan savun vuoksi. Savuhavaintoja on raportoitu myös naapurikunnista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Huittisissa syttyi suuri turve- ja maastopalo, joka on levinnyt noin 30 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos kehottaa välttämään liikkumista paloalueella runsaan savun vuoksi. Savuhavaintoja on raportoitu myös naapurikunnista.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 19:07, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suuri maastopalo Huittisissa aiheuttaa savua • Huittisissa suuri palo leviää turvetuotantoalueella • Suuri palo Huittisissa turvetuotantoalueella.
Suuri palo Huittisissa
Huittisissa on syttynyt suuri maastopalo, joka leviää nopeasti. Palo on jo laajentunut noin 30 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos varoittaa savusta, joka on levinnyt myös naapurikuntiin. Liikkumista paloalueella kannattaa välttää.
Huittisissa syttyi suuri turve- ja maastopalo, joka on levinnyt noin 30 hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos kehottaa välttämään liikkumista paloalueella runsaan savun vuoksi. Savuhavaintoja on raportoitu myös naapurikunnista.
Huittisissa on syttynyt suuri palo, joka leviää turvetuotantoalueelta metsään. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalla on 29 yksikköä sammutustöissä. Asutus ei ole vaarassa, mutta savua on runsaasti lähialueilla.
Huittisissa, Satakunnassa, on syttynyt suuri palo turvetuotantoalueella. Pelastuslaitos sammuttaa noin 30 hehtaarin alalla levinnyttä tulta, joka on myös levinnyt metsään. Paikalle on hälytetty 23 pelastuslaitoksen yksikköä.
Huittisissa Nanhiansuon turvetuotantoalueella on syttynyt suuri palo, joka on levinnyt myös metsään. Tulipalon vuoksi alueella liikkuvat pelastusyksiköt, mukaan lukien rajavartiolaitoksen helikopteri. Pelastuslaitos varoittaa alueella liikkumasta savun vuoksi.
Huittisten turvetuotantopalo on herättänyt huolta Kanta-Hämeessä. Pelastuslaitos on saanut useita ilmoituksia savuhavainnoista Humppilassa, Forssassa ja Tammelassa. Tilanne on herättänyt paikallisten asukkaiden huomiota.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Huittinen, #Pelastuslaitos
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös…
Luonto ja ympäristö
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö
Oulussa on havaittu karhu, joka liikkuu asutuksen läheisyydessä. Poliisi sai useita ilmoituksia karhusta yöllä, ja se nähtiin Kiilakiventiellä. Eläin on poistunut metsään,…
Luonto ja ympäristö
Kouvolan Valkealassa on havaittu karhunpentu, joka juoksi tien yli. Poliisi on saanut useita ilmoituksia alueen asukkailta ja pyytää havaintoja hätäkeskukseen. Tilanne on…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.