Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Enonkoskella tapahtui väkivallanteko, jossa mies sai vammoja. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, ja uhri on viety sairaalaan, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarassa. Epäilty on poliisin hallussa, ja tutkinta etenee.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Enonkoskella tapahtui väkivallanteko, jossa mies sai vammoja. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, ja uhri on viety sairaalaan, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarassa. Epäilty on poliisin hallussa, ja tutkinta etenee.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 16:30, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Enonkoskella tapahtui väkivallanteko • Enonkoskella tapahtui poliisioperaatio.
Enonkoskella tapahtui väkivaltaa
Enonkoskella on tapahtunut väkivallanteko, jossa mies loukkaantui. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä. Uhri on sairaalassa, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarassa. Epäilty on poliisin hallussa ja tutkinta jatkuu.
Enonkoskella tapahtui väkivallanteko, jossa mies sai vammoja. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, ja uhri on viety sairaalaan, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarassa. Epäilty on poliisin hallussa, ja…
Enonkoskella tapahtui poliisioperaatio, jossa epäilty tapon yritys on selvityksessä. Uhri vietiin Kuopion sairaalaan, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarallinen. Poliisi tutkii tapausta ja on saanut hyvän käsityksen tapahtumista.
Enonkoskella tutkitaan tapon yritystä, joka tuli poliisin tietoon sunnuntaina iltapäivällä. Paikalla oli useita poliisiautoja ja kuultiin laukauksia. Rikosnimike voi muuttua tutkinnan edetessä.
Rikos • jaetut avainsanat: #Enonkoski, #Poliisi
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Väkivalta
Satakunnassa on pidätetty pitkän linjan poliisimies, jota epäillään seksuaalirikoksesta. Valtakunnansyyttäjän poliisirikosyksikkö tutkii tapausta, joka tapahtui keväällä. Epäilty rikos ei liittynyt virkatehtäviin, vaan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kalajoella tapahtui vakava tilanne, jossa poliisi ampui vahingossa toista poliisia. Tapahtuma liittyi perheväkivaltatilanteeseen, jossa 57-vuotias mies hyökkäsi puukon kanssa. Poliisi sai hätäkeskuksesta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Väkivalta
Poliisi on tunnistanut Riihimäellä räjähderikoksesta epäillyn henkilön. Täysi-ikäinen mies on puhuttanut poliisia, mutta häntä ei ole vielä otettu kiinni. Esitutkinta jatkuu, eikä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Tutkinta
Kokkolassa yritettiin murtautua Prismaan katolta. Varkaat pakenivat paikalta kiireessä, jättäen varastamansa tavarat katolle. Poliisi etsii tietoja varkaista ja alueella liikkuneista.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.