Nimipäivä:
Ossi, Ossian
24°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


SDP tavoittelee työajan lyhentämistä

Aihesivu: SDP tavoittelee työajan lyhentämistä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

SDP:n puoluekokous hyväksyi pitkän aikavälin tavoitteen työajan lyhentämisestä. Puheenjohtaja Antti Lindtman korosti, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei esitetty irtautumista puoluekokouksessa.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 24.5.2026 klo 20:39
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

SDP:n puoluekokous hyväksyi pitkän aikavälin tavoitteen työajan lyhentämisestä. Puheenjohtaja Antti Lindtman korosti, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei esitetty irtautumista puoluekokouksessa.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 20:39, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP tavoittelee työajan lyhentämistä • SDP hyväksyi työajan lyhentämisen tavoitteeksi • SDP hyväksyi työajan lyhentämisen tavoitteeksi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 24.5.2026 klo 20:39.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SDP, #Työaika, #Velkajarru.

Selkokielinen yhteenveto

SDP haluaa lyhentää työaikaa

SDP:n puoluekokous päätti, että työaikaa halutaan lyhentää tulevaisuudessa. Puheenjohtaja Antti Lindtman sanoi, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei haluta luopua. Kriittiset kansanedustajat haluavat muutoksia velkajarruun.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.