Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SDP:n puoluekokous hyväksyi pitkän aikavälin tavoitteen työajan lyhentämisestä. Puheenjohtaja Antti Lindtman korosti, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei esitetty irtautumista puoluekokouksessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SDP:n puoluekokous hyväksyi pitkän aikavälin tavoitteen työajan lyhentämisestä. Puheenjohtaja Antti Lindtman korosti, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei esitetty irtautumista puoluekokouksessa.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 20:39, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP tavoittelee työajan lyhentämistä • SDP hyväksyi työajan lyhentämisen tavoitteeksi • SDP hyväksyi työajan lyhentämisen tavoitteeksi.
SDP haluaa lyhentää työaikaa
SDP:n puoluekokous päätti, että työaikaa halutaan lyhentää tulevaisuudessa. Puheenjohtaja Antti Lindtman sanoi, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei haluta luopua. Kriittiset kansanedustajat haluavat muutoksia velkajarruun.
SDP:n puoluekokous hyväksyi pitkän aikavälin tavoitteen työajan lyhentämisestä. Puheenjohtaja Antti Lindtman korosti, että työntekijöiden on saatava osuus tuottavuuden kasvusta. Velkajarrusta ei esitetty irtautumista puoluekokouksessa.
SDP:n puoluekokous päätti lisätä poliittiseen ohjelmaansa työajan lyhentämisen pitkän aikavälin tavoitteeksi. Tavoitteena on vähentää viikkotyöaikaa 40 tunnista, jotta tuottavuuden kasvu näkyisi myös työntekijöiden vapaa-aikana. Puolue sitoutui myös nykyiseen…
SDP:n puoluekokous päätti lisätä poliittiseen ohjelmaansa työajan lyhentämisen pitkän aikavälin tavoitteeksi. Tavoitteena on vähentää viikkotyöaikaa 40 tunnista, jotta tuottavuuden kasvu näkyisi myös työntekijöiden vapaa-aikana. Puolue sitoutui myös velkajarruun…
SDP:n puoluekokous päätti lisätä poliittiseen ohjelmaan työajan lyhentämisen pitkän aikavälin tavoitteeksi. Tavoitteena on vähentää viikkotyöaikaa 40 tunnista, jotta tuottavuuden kasvu näkyisi myös työntekijöiden vapaa-aikana. Puolue sitoutui myös nykyiseen…
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #SDP
Nasima Razmyar on valittu jatkamaan SDP:n 1. Varapuheenjohtajana, saaden 904 ääntä. Hän kommentoi myös mielipidekirjoitustaan, jossa käsiteltiin velkajarrua ja sen vaikutuksia suomalaisten…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Velkajarru
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja julkisesti, ja niiden avulla hän luki puheensa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #SDP
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman ilmoitti, että puolue ei hyväksy perusteettomia pätkätöitä hallitusvastuussa. Tämä linjaus esitettiin puoluekokouksessa Tampereella. Lindtman korosti, että SDP haluaa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #AnttiLindtman
Sdp:n puoluekokous alkaa Tampere-talossa, jossa puheenjohtaja Antti Lindtman esittää poliittisen katsauksen. Lindtman kukitetaan jatkokaudelle ilman vastaehdokkaita. Tärkeimmät henkilövalinnat, kuten varapuheenjohtajat, tehdään sunnuntaina.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
Pohjalaiset puoluekokousedustajat esittävät, että velkajarrua tulisi arvioida uudelleen. Vaasalainen kansanedustaja Matias Mäkynen toi esiin 31 muutosesitystä SDP:n talouslinjasta puoluekokouksessa. Hän jätti myös…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #MatiasMäkynen
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.