Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 14:45, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Stubb: Drooneista tiedottamisessa parannettavaa viranomaisilta • Stubb vaatii parempaa viestintää drooneista.
Stubb: Drooneista tiedottamisessa parannettavaa viranomaisilta
Presidentti Alexander Stubb sanoo, että viranomaisten pitää parantaa viestintää droonien harhautumisista. Aiemmat tapaukset ovat näyttäneet, että tiedottamisessa on ollut ongelmia. Uudellamaalla vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia ihmisiä. Tämä on tärkeää, jotta kaikki saavat tiedon nopeasti.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Presidentti Alexander Stubb korostaa viranomaisten viestinnän tärkeyttä droonien harhautumistilanteissa. Hän huomautti, että aiemmissa tapauksissa on ollut puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Erityisesti Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei saavuttanut kaikkia…
Uudellamaalla on havaittu miehittämättömiä ilma-aluksia, jotka voivat olla vaarallisia. Asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja välttämään ikkunoiden läheisyyttä. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Uusimaa, #Drooni
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Sodankylässä tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa henkilöauto suistui veteen. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 10.16 ja paikalle lähti viisi yksikköä, mukaan lukien pelastushelikopteri. Onnettomuudessa pelastettiin…
Liikenne
Kaakkois-Suomen poliisi on saanut useita ilmoituksia drooneista, jotka ovat paljastuneet riippuliitäjiksi. Kevätsateet ovat houkutelleet harrastajia taivaalle, mikä on lisännyt ilmoitusten määrää. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Drooni
Hallitus on saanut kritiikkiä droonivaaratilanteiden tiedottamisesta. Sisäministeri Mari Rantanen myönsi, että kansalaisille tarvitaan enemmän ohjeistusta ja työ asian korjaamiseksi on jo aloitettu.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Droonit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.