Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 14:45, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Stubb: Drooneista tiedottamisessa parannettavaa viranomaisilta • Stubb vaatii parempaa viestintää drooneista.
Stubb: Drooneista tiedottamisessa parannettavaa viranomaisilta
Presidentti Alexander Stubb sanoo, että viranomaisten pitää parantaa viestintää droonien harhautumisista. Aiemmat tapaukset ovat näyttäneet, että tiedottamisessa on ollut ongelmia. Uudellamaalla vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia ihmisiä. Tämä on tärkeää, jotta kaikki saavat tiedon nopeasti.
Presidentti Alexander Stubb korostaa, että viranomaisten on parannettava viestintäänsä droonien harhautumisesta. Aiemmat tapaukset ovat osoittaneet puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei tavoittanut kaikkia asukkaita.
Presidentti Alexander Stubb korostaa viranomaisten viestinnän tärkeyttä droonien harhautumistilanteissa. Hän huomautti, että aiemmissa tapauksissa on ollut puutteita sekä valmiudessa että tiedottamisessa. Erityisesti Uudellamaalla annettu vaaratiedote ei saavuttanut kaikkia…
Uudellamaalla on havaittu miehittämättömiä ilma-aluksia, jotka voivat olla vaarallisia. Asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja välttämään ikkunoiden läheisyyttä. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Uusimaa, #Drooni
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Sodankylässä tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa henkilöauto suistui veteen. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 10.16 ja paikalle lähti viisi yksikköä, mukaan lukien pelastushelikopteri. Onnettomuudessa pelastettiin…
Liikenne
Kaakkois-Suomen poliisi on saanut useita ilmoituksia drooneista, jotka ovat paljastuneet riippuliitäjiksi. Kevätsateet ovat houkutelleet harrastajia taivaalle, mikä on lisännyt ilmoitusten määrää. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Drooni
Hallitus on saanut kritiikkiä droonivaaratilanteiden tiedottamisesta. Sisäministeri Mari Rantanen myönsi, että kansalaisille tarvitaan enemmän ohjeistusta ja työ asian korjaamiseksi on jo aloitettu.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Droonit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.