Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo on aiheuttanut merkittäviä vahinkoja, ja jopa 40 Lumo-kotien asuntoa on kärsinyt tuhoista. Vihreät tukevat…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mikkel Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi jatkokaudelle vuoteen 2028. Hän asetti puolueelle kovan tavoitteen eduskuntavaaleissa, tavoitteena on saada lisää edustajia Manner-Suomessa. SDP:n jäsenmäärä kasvoi viime vuonna merkittävästi, ja ehdokaslistat ovat lähes valmiit lokakuuhun mennessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mikkel Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi jatkokaudelle vuoteen 2028. Hän asetti puolueelle kovan tavoitteen eduskuntavaaleissa, tavoitteena on saada lisää edustajia Manner-Suomessa. SDP:n jäsenmäärä kasvoi viime vuonna merkittävästi, ja ehdokaslistat ovat lähes valmiit lokakuuhun mennessä.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 11:24, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilkka-Pohjalainen, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Näkkäläjärvi jatkaa SDP:n puoluesihteerinä • Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi • Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi.
Näkkäläjärvi on SDP:n puoluesihteeri
Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa SDP:n puoluesihteerinä vuoteen 2028. Hän haluaa, että puolue saa lisää edustajia vaaleissa. SDP:n jäsenmäärä kasvoi viime vuonna paljon. Ehdokaslistat ovat lähes valmiit lokakuuhun mennessä.
Mikkel Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi jatkokaudelle vuoteen 2028. Hän asetti puolueelle kovan tavoitteen eduskuntavaaleissa, tavoitteena on saada lisää edustajia Manner-Suomessa. SDP:n jäsenmäärä kasvoi viime vuonna merkittävästi, ja ehdokaslistat…
Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa SDP:n puoluesihteerinä vuoteen 2028 asti. Häntä ei valittu vastaehdokkaita puoluekokouksessa. Näkkäläjärvi on toiminut tehtävässään vuodesta 2023.
Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa SDP:n puoluesihteerinä vuoteen 2028 asti. Hänet valittiin ilman vastaehdokkaita puoluekokouksessa. Näkkäläjärvi on toiminut tehtävässä vuodesta 2023 ja korosti puheessaan puolueen sisäisiä linjaeroja.
Mikkel Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi vuoteen 2028 asti ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puoluesihteerinä vuodesta 2023 ja korosti kiitospuheessaan puolueen sisäisiä linjaeroja.
Mikkel Näkkäläjärvi valittiin SDP:n puoluesihteeriksi jatkokaudelle vuoteen 2028. Hänellä ei ollut vastaehdokkaita. Puoluekokous valitsi myös varapuheenjohtajiksi Nasima Razmyarin, Niina Malmin ja Pinja Perholehdon.
Mikkel Näkkäläjärvi on valittu SDP:n puoluesihteeriksi vuoteen 2028 asti ilman vastaehdokkaita. Hän asettaa puolueelle kovan tavoitteen eduskuntavaaleissa, pyrkien lisäämään edustajamäärää jokaisessa Manner-Suomen vaalipiirissä. SDP:n jäsenmäärä on kasvanut merkittävästi…
Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa SDP:n puoluesihteerinä vuoteen 2028 asti. Hänet valittiin ilman vastaehdokkaita puoluekokouksessa. Näkkäläjärvi on toiminut tehtävässä vuodesta 2023 ja korosti puheessaan puolueen sisäisiä linjaeroja.
Mikkel Näkkäläjärvi on valittu SDP:n puoluesihteeriksi vuoteen 2028 asti. Hänellä ei ollut kilpailijoita puoluekokouksessa, jossa päätettiin myös muista poliittisista asioista. Näkkäläjärvi on toiminut puoluesihteerinä vuodesta 2023.
SDP:n puoluekokous on valinnut Mikkel Näkkäläjärven puoluesihteeriksi vuoteen 2028 asti. Näkkäläjärvi ei saanut vastaehdokkaita ja on toiminut puoluesihteerinä vuodesta 2023.
Nasima Razmyar sai merkittävän äänivyöryn SDP:n varapuheenjohtajaäänestyksessä. Hänen kritiikkinsä velkajarrua kohtaan herättää keskustelua puolueen tulevaisuudesta, erityisesti kun SDP:n odotetaan olevan seuraava pääministeripuolue.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #NasimaRazmyar
SDP:n puoluekokous valitsi kolme naista varapuheenjohtajikseen. Nasima Razmyar jatkaa ensimmäisenä varapuheenjohtajana, Niina Malm toisena ja uutena jäsenenä Pinja Perholehto. Varapuheenjohtajat palvelevat vuoteen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #NasimaRazmyar
SDP:n puoluekokous on valinnut varapuheenjohtajikseen Nasima Razmyarin, Niina Malmin ja uutena Pinja Perholehdon. Razmyar ja Malm jatkavat tehtävissään, kun taas Perholehto nousee…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #NasimaRazmyar
Nasima Razmyar, Niina Malm ja Pinja Perholehto on valittu SDP:n varapuheenjohtajiksi. Razmyar ja Malm jatkavat aiemmista tehtävistään, kun taas Perholehto on uusi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #NasimaRazmyar
SDP päättää tänään puoluekokouksessaan vähentää puoluekokousedustajien määrää 500:sta 350:een. Muutos perustuu aktiivien vähenemiseen ja kokousten kustannusten hallintaan. Lisäksi puoluekokouskausi pitenisi neljään vuoteen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #MikkelNäkkäläjärvi
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.