Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana

Aihesivu: Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta vuodesta neljään.

  • 9 juttua
  • 7 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 23.5.2026 klo 18:42
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta vuodesta neljään.

Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 18:42, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Kaleva, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana • Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana • Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 23.5.2026 klo 18:42.
  • Koosteessa on nyt 9 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SDP, #AnttiLindtman, #Puheenjohtaja.

Selkokielinen yhteenveto

Antti Lindtman jatkaa SDP:n johdossa

Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi seuraavaksi kaudeksi. Hän ei saanut vastaehdokkaita. Lindtman on ollut puheenjohtaja vuodesta 2023. Puoluekokous päätti myös pidentää kokouskautta neljään vuoteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.