Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta vuodesta neljään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta vuodesta neljään.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 18:42, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Kaleva, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana • Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana • Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n johdossa
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi seuraavaksi kaudeksi. Hän ei saanut vastaehdokkaita. Lindtman on ollut puheenjohtaja vuodesta 2023. Puoluekokous päätti myös pidentää kokouskautta neljään vuoteen.
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puolueen johdossa vuodesta 2023. SDP:n puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta vuodesta neljään.
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi kaudelle 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän on toiminut puheenjohtajana vuodesta 2023. Puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta neljään vuoteen.
Antti Lindtman on valittu jatkamaan SDP:n puheenjohtajana vuosille 2026–2028. Hänelle ei ollut vastaehdokkaita puoluekokouksessa, joka pidettiin Tampereella. Lindtman lupaa puuttua perusteettomiin määräaikaisiin työsuhteisiin, jos SDP pääsee seuraavaan hallitukseen.
Antti Lindtman on valittu jatkamaan SDP:n puheenjohtajana vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Hän lupaa puuttua perusteettomiin määräaikaisiin työsuhteisiin, mikäli SDP pääsee seuraavaan hallitukseen. Lindtmanin mukaan puolue ei hyväksy työelämää,…
Antti Lindtman on valittu jatkamaan SDP:n puheenjohtajana vuosille 2026–2028. Hänelle ei ollut vastaehdokkaita puoluekokouksessa, jossa hän lupasi puuttua perusteettomiin määräaikaisiin työsuhteisiin. Lindtmanin mukaan SDP ei hyväksy pätkätyöelämää, joka…
Antti Lindtman valittiin SDP:n puheenjohtajaksi jatkokaudelle vuosiksi 2026–2028 puoluekokouksessa. Koska muita ehdokkaita ei ollut, asiasta ei äänestetty. Lindtman korosti puheessaan SDP:n roolia hallituksen vastavoimana ja halua palauttaa reiluus…
SDP:n puoluekokous päätti sääntöuudistuksesta, joka vähentää edustajien määrää 500:sta 350:een. Uudistuksen myötä puoluekokouskausi pitenee neljäksi vuodeksi ja henkilövalinnat tehdään myös neljäksi vuodeksi kerrallaan. Puheenjohtaja Antti Lindtmanin jatko on…
SDP päätti vähentää puoluekokousedustajien määrää 500:sta 350:een. Muutos perustuu aktiivisten jäsenten vähenemiseen sekä kokouspaikkojen ja kustannusten hallintaan. Uudistus astuu voimaan kahden vuoden kuluttua.
Antti Lindtman on valittu SDP:n puheenjohtajaksi vuosille 2026–2028 ilman vastaehdokkaita. Puoluekokous päätti myös pidentää puoluekokouskautta kolmesta neljään vuoteen. Lindtman linjasi, että SDP ei hyväksy perusteettomia pätkätöitä hallitusvastuussa.
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja julkisesti, ja niiden avulla hän luki puheensa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #SDP
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman ilmoitti, että puolue ei hyväksy perusteettomia pätkätöitä hallitusvastuussa. Tämä linjaus esitettiin puoluekokouksessa Tampereella. Lindtman korosti, että SDP haluaa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #AnttiLindtman
Sdp:n puoluekokous alkaa Tampere-talossa, jossa puheenjohtaja Antti Lindtman esittää poliittisen katsauksen. Lindtman kukitetaan jatkokaudelle ilman vastaehdokkaita. Tärkeimmät henkilövalinnat, kuten varapuheenjohtajat, tehdään sunnuntaina.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
Sdp julkaisee uuden logonsa puoluekokouksessaan Tampereella. Uudistuksessa ruususymbolia on yksinkertaistettu ja pääväri kirkastettu, mutta punainen väri ja symboli säilyvät. Tavoitteena on modernimpi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #Tampere
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat miettivät, mitkä kohteet sopeutuksessa ovat järkeviä. Keskustelu velkajarrun järkevyydestä jatkuu.
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
SDP on päivittänyt logoaan ja visuaalista ilmettään. Uusi ilme esitellään 48. Puoluekokouksessa Tampereella. Muutoksessa on pyritty modernisoimaan ilmettä, säilyttäen kuitenkin punainen väri…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Puoluekokous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.