Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka johti ympäristövahinkoon. Pelastuslaitos on paikalla estämässä lisävahinkojen syntymistä ja imemässä valunutta lietettä. Jatkotoimet jäävät maanomistajan ja ympäristöviranomaisten vastuulle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka johti ympäristövahinkoon. Pelastuslaitos on paikalla estämässä lisävahinkojen syntymistä ja imemässä valunutta lietettä. Jatkotoimet jäävät maanomistajan ja ympäristöviranomaisten vastuulle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:37, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lietevaunu kaatui Kangasniemellä • Öljyvahinko Kangasniemellä vesistössä.
Lietevaunu kaatui Kangasniemellä
Kangasniemellä kaatui lietevaunu perjantaina. Vaunusta valui lietettä pellolle ja viereiseen vesistöön. Pelastuslaitos on estämässä lisävahinkoja ja imee lietettä pois. Jatkotoimet hoitaa maanomistaja ja ympäristöviranomaiset.
Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka johti ympäristövahinkoon. Pelastuslaitos on paikalla estämässä lisävahinkojen syntymistä ja imemässä valunutta lietettä. Jatkotoimet jäävät maanomistajan ja ympäristöviranomaisten vastuulle.
Kangasniemellä on tapahtunut öljyvahinko, joka on ilmoitettu suurena ympäristöonnettomuutena. Tapahtuma on sattunut Olympiakyläntiellä, ja paikalle on lähetetty seitsemän paloautoa. Tilanne on edelleen kehittymässä.
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Fintraffic on huolissaan junaraiteilla tapahtuvasta luvattomasta liikkumisesta, joka on yleistynyt tänä vuonna. Kirjauksia on tehty lähes 450, mikä on enemmän kuin viime…
Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Yksityisteiden korjausvelka kasvaa vuosittain kymmenillä miljoonilla euroilla. Suomen Tieyhdistyksen asiantuntijan mukaan korjausvelan hallintaan tarvittaisiin noin 25 miljoonaa euroa vuodessa. Erityisesti Etelä-Suomessa tilanne…
Liikenne
Kaarinan Citymarketissa havaittiin kaasun hajua, mikä aiheutti pelastuslaitoksen hälytyksen. Vartija tuli huonovointiseksi hajun vuoksi, mutta pelastuslaitos ei löytänyt kaasua saapuessaan paikalle. Hajun…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.