Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Lietevaunu kaatui Kangasniemellä

Aihesivu: Lietevaunu kaatui Kangasniemellä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka johti ympäristövahinkoon. Pelastuslaitos on paikalla estämässä lisävahinkojen syntymistä ja imemässä valunutta lietettä. Jatkotoimet jäävät maanomistajan ja ympäristöviranomaisten vastuulle.

  • 2 juttua
  • 1 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 22.5.2026 klo 15:37
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka johti ympäristövahinkoon. Pelastuslaitos on paikalla estämässä lisävahinkojen syntymistä ja imemässä valunutta lietettä. Jatkotoimet jäävät maanomistajan ja ympäristöviranomaisten vastuulle.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:37, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lietevaunu kaatui Kangasniemellä • Öljyvahinko Kangasniemellä vesistössä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.5.2026 klo 15:37.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kangasniemi, #Pelastuslaitos, #Ympäristövahinko.

Selkokielinen yhteenveto

Lietevaunu kaatui Kangasniemellä

Kangasniemellä kaatui lietevaunu perjantaina. Vaunusta valui lietettä pellolle ja viereiseen vesistöön. Pelastuslaitos on estämässä lisävahinkoja ja imee lietettä pois. Jatkotoimet hoitaa maanomistaja ja ympäristöviranomaiset.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.