Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…


Leijonat pelaa Britanniaa vastaan

Aihesivu: Leijonat pelaa Britanniaa vastaan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi pelaa jääkiekon MM-kisojen alkulohkossa Iso-Britanniaa vastaan. Leijonat on voittanut kaikki neljä otteluaan ja on lohkonsa kakkosena. Britit puolestaan ovat ilman pisteitä ja ovat turnauksen heikoimpia joukkueita.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 22.5.2026 klo 09:21
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi pelaa jääkiekon MM-kisojen alkulohkossa Iso-Britanniaa vastaan. Leijonat on voittanut kaikki neljä otteluaan ja on lohkonsa kakkosena. Britit puolestaan ovat ilman pisteitä ja ovat turnauksen heikoimpia joukkueita.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 09:21, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat pelaa Britanniaa vastaan • Leijonat suosikkina Britanniaa vastaan • Leijonat suosikkina Britanniaa vastaan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.5.2026 klo 09:21.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Leijonat, #Jääkiekko, #MMkisat.

Selkokielinen yhteenveto

Leijonat pelaa Britanniaa vastaan

Suomi pelaa jääkiekon MM-kisoissa Britanniaa vastaan. Leijonat on voittanut kaikki neljä otteluaan ja on lohkonsa kakkosena. Britit eivät ole saaneet vielä yhtään pistettä. Suomen joukkue on pelannut hyvin ja tehnyt paljon maaleja.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.