Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit osoittavat, että levy voi pettää, jos siihen kohdistuu voimaa, kuten lapsen törmäys. Tutkinta alkoi parveketurmasta, jossa nainen kuoli pudottuaan kaiteen läpi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit osoittavat, että levy voi pettää, jos siihen kohdistuu voimaa, kuten lapsen törmäys. Tutkinta alkoi parveketurmasta, jossa nainen kuoli pudottuaan kaiteen läpi.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 15:46, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Otkes varoittaa parvekelevyistä • Otkes varoittaa parvekelevyistä • Otkes varoittaa sementtikuitulevyistä.
Otkes varoittaa parvekelevyistä
Otkes on huolissaan sementtikuituisista parvekelevyistä. Ne eivät ole turvallisia, ja ne voivat pettää, jos niihin törmää. Tutkimus alkoi, koska nainen kuoli parveketurmassa. Suomessa on paljon tällaisia levyjä, ja myös lasikaiteissa voi olla riskejä.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit osoittavat, että levy voi pettää, jos siihen kohdistuu voimaa, kuten lapsen törmäys. Tutkinta alkoi parveketurmasta, jossa nainen kuoli…
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit ovat osoittaneet, että levy voi pettää, erityisesti jos siihen kohdistuu voimaa, kuten lapsen törmäys. Tutkinta käynnistyi Helsingin Hietalahdessa…
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on julkaissut varoituksen sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät tarjoa riittävää turvallisuutta. Testien mukaan levy voi pettää, mikäli siihen kohdistuu voimakas isku, esimerkiksi lapsen törmätessä siihen.
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit osoittavat, että levy voi pettää, erityisesti jos pieni lapsi törmää siihen. Tutkinta käynnistyi Helsingin Hietalahdessa tapahtuneen parveketurman jälkeen,…
Onnettomuustutkintakeskus Otkes varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät estä putoamista. Testit osoittavat, että levy voi pettää, jos siihen kohdistuu voimaa, esimerkiksi lapsen törmätessä siihen. Tutkinta käynnistettiin Helsingin parveketurmasta, jossa…
Onnettomuustutkintakeskus varoittaa sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät suojaa putoamisilta. Testit osoittavat, että levy pettää jopa pienten lasten törmäyksestä. Tämä havainto liittyy traagiseen onnettomuuteen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Parveke
Helsingin Vuosaaressa on kadonnut 14-vuotias poika, jonka pituus on noin 170 cm ja hänellä on ruskeat hiukset. Poliisi pyytää havaintoja nuoresta, joka…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin Itäkeskuksessa sijaitsevan Kusitornin purkaminen alkaa ensi viikolla. Purkaminen on osa alueen kehittämistä ja viihtyisyyden lisäämistä. Tornin purkamisesta ilmoitti Helsingin kaupunkiympäristö Facebookissa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Poliisi on saanut ilmoituksen sodanaikaisesta kranaatista Riihimäellä. Kranaatti on mahdollisesti jonkun hallussa, ja alueella on ollut poliisi koiran kanssa. Tilanne on rauhallinen,…
Kotimaa
Helsingin Itäkeskuksessa sijaitsevan Kusitornin purkutyöt alkoivat keskiviikkona. Portaikko, joka on saanut huonon maineen, äänestettiin kaupungin ällöttävimmäksi paikaksi. Purkaminen on osa alueen kehittämistä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyyden lasku on…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.