Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta asutuksen läheisyydessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta asutuksen läheisyydessä.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 14:38, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poika kohtasi karhun koulun pihassa • Koululainen kohtasi karhun koulun pihalla • Poika kohtasi karhun koulun pihassa.
Poika näki karhun koulussa
Kolmasluokkalainen poika näki karhun koulun pihassa Jyväskylässä. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poika ei pelännyt, mutta huomasi karhun isot jalat. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhusta asutuksen lähellä. Karhua yritetään saada pois ihmisistä.
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta asutuksen läheisyydessä.
Jyväskylässä Keljonkankaan koulun pihassa nähtiin karhu, joka on todennäköisesti sama eläin, josta on raportoitu useita havaintoja alueella. Kolmasluokkalainen oppilas kohtasi pentukarhun vain kymmenen metrin päässä, ja hän oli…
Kolmasluokkalainen poika tapasi pentukarhun Jyväskylässä Keljonkankaan koulun pihalla. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta, mikä aiheutti hämmennystä. Koulun rehtori kertoi tapahtumasta ja sen herättämistä tunteista.
Kolmasluokkalainen poika kohtasi pentukarhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta, joka oli koulunkäynninohjaajan kanssa. Tilanne herätti huolta, mutta onneksi kaikki selvisivät ilman vaaratilanteita.
Jyväskylässä ja Muuramessa on havaittu karhuja asutuksen läheisyydessä. Poliisi on päättänyt karkottaa karhun, joka on liikkunut alueella. Viimeisin havainto tehtiin Keljonkankaan ja Sääksvuoren alueella.
Jyväskylässä on havaittu useita kertoja karhu asutuksen lähellä. Poliisi on päättänyt karkottaa karhun, joka on liikkunut Keljonkankaan ja Sääksvuoren alueella. Kansalaisia kehotetaan välttämään karhun lähestymistä ja soittamaan hätänumeroon,…
Jyväskylässä on havaittu karhu liikkuvan asutuksen läheisyydessä, ja poliisi pyrkii karkottamaan sen pois. Viimeisin havainto on tehty Keljonkankaan ja Sääksvuoren alueella. Poliisi kehottaa ihmisiä olemaan lähestymättä karhua ja…
Jyväskylässä on havaittu karhu Keljonkankaan yhtenäiskoulun läheisyydessä. Poliisi on saapunut paikalle, ja oppilaita on kehotettu pysymään sisätiloissa. Alueen päiväkodit ovat myös varautuneet karhun vuoksi.
Jyväskylässä ja Muuramessa on havaittu karhuja asutuksen läheisyydessä. Poliisi on saanut useita ilmoituksia ja on päättänyt karkottaa karhun. Ihmisiä kehotetaan pysymään kaukana karhusta ja soittamaan hätänumeroon, jos tilanne…
Jyväskylässä ja Muuramessa on havaittu karhu, joka liikkuu asutuksen läheisyydessä. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhusta ja on päättänyt karkottaa sen alueelta. Karhu ei ole käyttäytynyt uhkaavasti, mutta…
Jyväskylän Aapistiellä, Keljonkankaan koulun läheisyydessä, on havaittu karhu. Poliisi on saapunut paikalle tilannetta selvittämään.
Muuramessa on havaittu useita karhuja, mikä on aiheuttanut huolta asukkaiden keskuudessa. Paikallinen päiväkoti piti lapset sisätiloissa ja koululaisetkin joutuivat sopeutumaan tilanteeseen. Karhu…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Karhunpentu aiheutti hämmennystä Keljonkankaan asukkaissa, kun se penkoi naapurin roskiksia. Tapani ja Sirpa Korhonen havaitsivat karhunpentun vain kolmen metrin päässä omasta pihastaan.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Keljonkangas, #Karhu
Muuramessa päiväkodin lapset on suljettu sisätiloihin karhun liikkuessa lähistöllä. Kunnan verkkosivujen mukaan karhuhavainto tehtiin maanantaiaamuna, ja lapset jatkavat päiväänsä sisätiloissa. Poliisi ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Muuramessa on keskusteltu aktiivisesti useista karhuhavainnoista, joita on raportoitu sosiaalisessa mediassa. Karhu on nähty erityisesti Kenttätien, Kannistontien ja Riihivuoren alueilla. Paikalliset ovat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä poliisi määräsi karhun lopetettavaksi, koska sen etujalassa oli pyyntiraudasta johtuva vamma. Eläinlääkärin mukaan karhu kärsi suurta kipua, mikä oikeutti eläimen lopettamisen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.