Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Poika kohtasi karhun koulun pihassa

Aihesivu: Poika kohtasi karhun koulun pihassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta asutuksen läheisyydessä.

  • 11 juttua
  • 6 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 19.5.2026 klo 14:38
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta asutuksen läheisyydessä.

Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 14:38, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Ilta-Sanomat, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poika kohtasi karhun koulun pihassa • Koululainen kohtasi karhun koulun pihalla • Poika kohtasi karhun koulun pihassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.5.2026 klo 14:38.
  • Koosteessa on nyt 11 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Jyväskylä, #Karhu, #Poliisi.

Selkokielinen yhteenveto

Poika näki karhun koulussa

Kolmasluokkalainen poika näki karhun koulun pihassa Jyväskylässä. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poika ei pelännyt, mutta huomasi karhun isot jalat. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhusta asutuksen lähellä. Karhua yritetään saada pois ihmisistä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.