Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 00:31, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalastaja kuoli Kemissä • Kalastaja kuoli Kemissä • Iäkäs kalastaja kuoli Kemissä.
Kalastaja kuoli Kemissä
Kemissä tapahtui onnettomuus, jossa iäkäs kalastaja kuoli. Maanantai-iltana pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta veneestä. Kalastaja löytyi veneen läheltä vedestä. Elvytys ei auttanut, ja kalastaja menehtyi. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Iäkäs kalastaja kuoli maanantai-iltana Kemissä, kun hänet löydettiin tyhjillään pyörivästä veneestä Kemijoesta. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sivulliset auttoivat kalastajan rantaan, mutta elvytysyritykset eivät onnistuneet. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn…
Kemissä maanantaina kuoli iäkäs kalastaja, jonka moottorivene löytyi tyhjillään Kemijoelta. Sivulliset yrittivät elvyttää kalastajaa, mutta hän menehtyi. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana.
Kankaanpäässä noin 80-vuotias mies on löydetty hukkuneena Vähä-Ohtiojärveltä. Mies oli lähtenyt uimaan rantasaunalta, mutta vajosi pinnan alle. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana,…
Kotimaa
Lapin aluevaltuusto päätti supistaa Länsi-Pohjan sairaalan palveluja äänin 33–26. Jatkossa sairaalassa ei ole virka-ajan ulkopuolista leikkaussalivalmiutta, ja erikoissairaanhoidon palvelut rajataan taloudellisesti perusteltuihin…
Kotimaa
Tänään liputetaan sodissa kaatuneiden kunniaksi. Kaatuneitten muistopäivänä muistetaan kaikkia, jotka ovat kuolleet Suomen sodissa ja rauhanturvaamistehtävissä. Ilmavoimat kunnioittaa päivää ylilennoilla Kuopiossa ja…
Kotimaa
Helsingin Alppiharjussa syttyi lauantaina keskisuuri rakennuspalo. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sammutti palon nopeasti. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Kotimaa
Pedersöressä syttyi tulipalo noin 500 neliön kokoisessa tehdasrakennuksessa. Pelastuslaitos sai hälytyksen maanantai-iltana, ja palo levisi nopeasti kattorakenteisiin. Onneksi henkilövahinkoja ei tapahtunut, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Lapinlahden lukion opiskelija on saanut rangaistuksen ylioppilaskirjoituksissa huijaamisesta. Hän ei saa osallistua seuraaviin kokeisiin, sillä hänet on jääty kiinni vilpistä kahdella eri…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.