Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 00:31, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalastaja kuoli Kemissä • Kalastaja kuoli Kemissä • Iäkäs kalastaja kuoli Kemissä.
Kalastaja kuoli Kemissä
Kemissä tapahtui onnettomuus, jossa iäkäs kalastaja kuoli. Maanantai-iltana pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta veneestä. Kalastaja löytyi veneen läheltä vedestä. Elvytys ei auttanut, ja kalastaja menehtyi. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Kemissä iäkäs kalastaja menehtyi maanantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen tyhjillään olevasta moottoriveneestä, jonka läheltä löytyi kalastaja. Elvytysyrityksistä huolimatta kalastaja kuoli, ja poliisi tutkii tapausta.
Iäkäs kalastaja kuoli maanantai-iltana Kemissä, kun hänet löydettiin tyhjillään pyörivästä veneestä Kemijoesta. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sivulliset auttoivat kalastajan rantaan, mutta elvytysyritykset eivät onnistuneet. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn…
Kemissä maanantaina kuoli iäkäs kalastaja, jonka moottorivene löytyi tyhjillään Kemijoelta. Sivulliset yrittivät elvyttää kalastajaa, mutta hän menehtyi. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana.
Kankaanpäässä noin 80-vuotias mies on löydetty hukkuneena Vähä-Ohtiojärveltä. Mies oli lähtenyt uimaan rantasaunalta, mutta vajosi pinnan alle. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana,…
Kotimaa
Lapin aluevaltuusto päätti supistaa Länsi-Pohjan sairaalan palveluja äänin 33–26. Jatkossa sairaalassa ei ole virka-ajan ulkopuolista leikkaussalivalmiutta, ja erikoissairaanhoidon palvelut rajataan taloudellisesti perusteltuihin…
Kotimaa
Tänään liputetaan sodissa kaatuneiden kunniaksi. Kaatuneitten muistopäivänä muistetaan kaikkia, jotka ovat kuolleet Suomen sodissa ja rauhanturvaamistehtävissä. Ilmavoimat kunnioittaa päivää ylilennoilla Kuopiossa ja…
Kotimaa
Helsingin Alppiharjussa syttyi lauantaina keskisuuri rakennuspalo. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sammutti palon nopeasti. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Kotimaa
Pedersöressä syttyi tulipalo noin 500 neliön kokoisessa tehdasrakennuksessa. Pelastuslaitos sai hälytyksen maanantai-iltana, ja palo levisi nopeasti kattorakenteisiin. Onneksi henkilövahinkoja ei tapahtunut, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Lapinlahden lukion opiskelija on saanut rangaistuksen ylioppilaskirjoituksissa huijaamisesta. Hän ei saa osallistua seuraaviin kokeisiin, sillä hänet on jääty kiinni vilpistä kahdella eri…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.