Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi voitti USA:n miesten jääkiekkomaajoukkueen MM-turnauksen A-lohkon ottelussa 6–2. Ottelussa Suomi teki neljä maalia ensimmäisessä erässä ja hallitsi peliä vahvasti. Yleisöä ottelussa oli 9206.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi voitti USA:n miesten jääkiekkomaajoukkueen MM-turnauksen A-lohkon ottelussa 6–2. Ottelussa Suomi teki neljä maalia ensimmäisessä erässä ja hallitsi peliä vahvasti. Yleisöä ottelussa oli 9206.
Aiheesta on julkaistu 39 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 21:22, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi voitti USA:n jääkiekon MM-kisoissa • Leijonat voitti Yhdysvallat 6-2 • Leijonat voitti USA:n, Vaakanainen loukkaantui.
Suomi voitti USA:n jääkiekossa
Suomi pelasi USA:ta vastaan jääkiekon MM-kisoissa. Suomi voitti ottelun 6–2. Ensimmäisessä erässä Suomi teki kolme maalia. Yleisöä oli 9206. Suomi hallitsi peliä hyvin.
Suomi voitti USA:n miesten jääkiekkomaajoukkueen MM-turnauksen A-lohkon ottelussa 6–2. Ottelussa Suomi teki neljä maalia ensimmäisessä erässä ja hallitsi peliä vahvasti. Yleisöä ottelussa oli 9206.
Leijonat kaatoi Yhdysvallat MM-ottelussa selvästi numeroin 6-2. Revanssi oli makea, sillä Yhdysvallat voitti Leijonat viime kevään puolivälierissä. Lenni Hämeenaho oli ottelun tähti tehoilla 2+1.
Leijonat saavutti vakuuttavan 6–2-voiton USA:sta MM-kisoissa, mutta koki myös merkittävän menetyksen. Puolustaja Urho Vaakanainen loukkaantui avauserän lopussa eikä palannut peliin. Päävalmentaja Antti Pennanen vahvisti loukkaantumisen, mutta ei paljastanut…
Sidney Crosby esitteli upeita taitojaan jääkiekon MM-kisoissa Tanskaa vastaan, kun Kanada voitti ottelun 5–1. Crosby syötti neljä maalia, joista yksi oli erityisen näyttävä, kun hän kuljetti kiekkoa yhdellä…
Kanada kohtasi Tanskan jääkiekon MM-kisoissa ja voitti ottelun selvästi 5–1. Tanska piti pelin maalittomana kahden erän ajan, mutta Kanada hallitsi kolmatta erää. Sidney Crosby oli ottelun tähti neljällä…
Leijonat voitti USA:n murskaavasti 6–2, mutta joukkue kärsi pahan menetyksen, kun puolustaja Urho Vaakanainen loukkaantui ottelun aikana. Vaakanainen sai kovan taklauksen ja jätti pelin kesken. Päävalmentaja Antti Pennanen…
Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen oli tyytyväinen joukkueensa 6–2-voittoon USA:sta, mutta myönsi, että parannettavaa riittää. Hän korosti tehokkuutta vastahyökkäyksissä ja puolustuksessa, mutta myös kiekkojen hukkailu huolestutti. Pennanen huomautti, että…
Suomi voitti Yhdysvallat 6–2 jääkiekon MM-kisojen alkusarjassa. Yhdysvaltojen pelaaja Mathieu Olivier kommentoi, että peli oli tiukempi kuin numerot antavat ymmärtää. Hän korosti, että jäähyt vaikuttivat ottelun kulkuun ja…
Suomi voitti USA:n jääkiekon MM-kisoissa selvästi 6–2. Leijonien puolustaja Mathieu Olivier, joka tunnetaan tappelijana, pelasi ottelussa merkittävää roolia. USA:n varakapteeni myönsi, että peli oli tiukempi kuin lopputulos antaa…
Suomi voitti USA:n jääkiekkomaajoukkueen miesten MM-turnauksessa lukemin 6–2. Ottelu sisälsi vahvoja suorituksia Suomelta, joka johti peliä alusta alkaen. Seuraavaksi Suomi kohtaa Latvian 21. toukokuuta.
Suomi aloitti jääkiekon MM-kisat vakuuttavalla voitolla Yhdysvalloista, lukemin 6–2. Ottelu oli käytännössä ohi jo ensimmäisen erän jälkeen, kun Suomi johti 5–1. USA:n Ryan Leonard myönsi joukkueen vaikeudet ja…
Joe Wollin ilta Zürichissä oli katastrofaalinen, kun Suomi voitti USA:n 5–1. Woll torjui yhtä monta vetoa kuin päästi, mikä johti vain 50 prosentin torjuntaprosenttiin. Peli päättyi Wollin osalta…
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut avainpelaaja, keräten tehot 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo kisojen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen jääkiekkomaajoukkue ilmoitti, että puolustaja Mikael Seppälän kisapassi on nyt leimattu ja hän on pelikelpoinen MM-kisoissa. Leijonilla on vielä yksi paikka auki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomi voitti Unkarin jääkiekon MM-turnauksessa 4–1. Jesse Puljujärvi oli Suomen tehokkain pelaaja, keräten ottelussa 3+2 tehopistettä. Päävalmentaja Antti Pennanen kehui joukkueen esitystä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #MMkisat
Mikael Granlund palaa Leijoniin Sveitsin MM-kisoissa. Hän pelaa ykkösketjussa Aleksander Barkovin rinnalla. Granlundin liittyminen joukkueeseen on merkittävä uutinen, sillä Teuvo Teräväinen on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Teuvo Teräväisen osallistuminen jääkiekon MM-turnaukseen päättyi loukkaantumiseen heti avausottelun jälkeen. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoi, että Teräväinen pelasi normaalisti, mutta sai vamman pelin…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #AnttiPennanen, #Leijonat
Leijonat kärsii merkittävästä takaiskusta, kun Teuvo Teräväinen loukkaantui MM-kisojen avausottelussa. Teräväisen loukkaantuminen päätti hänen turnauksensa ja vaikean NHL-kauden. Asiantuntija Topi Nättinen korostaa,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.