Nimipäivä:
Tuukka, Touko
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Jere Murto heitti Suomen ennätyksen

Aihesivu: Jere Murto heitti Suomen ennätyksen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto paransi edellistä ennätystään lähes viidellä metrillä.

  • 8 juttua
  • 7 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 19:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto paransi edellistä ennätystään lähes viidellä metrillä.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 19:16, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jere Murto heitti Suomen ennätyksen • Topi Parviainen heitti keihään lähes 82 metriin • Topi Parviainen heitti keihään lähes 82 metriin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 19:16.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Keihäänheitto, #TopiParviainen, #Vantaa.

Selkokielinen yhteenveto

Jere Murto teki ennätyksen

Jere Murto on 17-vuotias keihäslupaus Suomesta. Hän heitti Vantaalla keihään 80,23 metriä. Tämä on uusi Suomen ennätys ja paras tulos maailmassa tänä vuonna. Murto oli yllättynyt tuloksestaan ja uskoo voivansa heittää vielä pidemmälle.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.