Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Jere Murto heitti Suomen ennätyksen

Aihesivu: Jere Murto heitti Suomen ennätyksen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto paransi edellistä ennätystään lähes viidellä metrillä.

  • 8 juttua
  • 7 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 19:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto paransi edellistä ennätystään lähes viidellä metrillä.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 19:16, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jere Murto heitti Suomen ennätyksen • Topi Parviainen heitti keihään lähes 82 metriin • Topi Parviainen heitti keihään lähes 82 metriin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 19:16.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Keihäänheitto, #TopiParviainen, #Vantaa.

Selkokielinen yhteenveto

Jere Murto teki ennätyksen

Jere Murto on 17-vuotias keihäslupaus Suomesta. Hän heitti Vantaalla keihään 80,23 metriä. Tämä on uusi Suomen ennätys ja paras tulos maailmassa tänä vuonna. Murto oli yllättynyt tuloksestaan ja uskoo voivansa heittää vielä pidemmälle.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.