Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 12:47, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat voitti Saksan MM-kisoissa • Leijonat kohtaa Unkarin MM-kisoissa • Leijonat aloitti MM-turnauksen voitolla.
Leijonat voitti Saksan
Suomi voitti Saksan jääkiekon MM-kisoissa 3–1. Ylivoimapeli toimi hyvin. Lauantaina Leijonat pelaavat Unkaria vastaan. Edellinen ottelu Unkaria vastaan päättyi 7–1 voittoon.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Suomi aloitti jääkiekon MM-turnauksen vahvasti ja kohtaa lauantaina Unkarin. Maat ovat kohdanneet aiemmin vain viisi kertaa, joista Suomi on voittanut neljä. Ottelu alkaa kello 17.20.
Suomen jääkiekkomaajoukkue avasi MM-turnauksensa voitolla Saksasta. Turnaus käynnistyi perjantaina Sveitsissä, ja seuraava ottelu on lauantaina Unkaria vastaan. Ottelu alkaa kello 17.20 ja IS:n Kiekkostudio seuraa tapahtumia reaaliaikaisesti.
Suomi voitti avausottelussaan Saksaa vastaan 3–1 jääkiekon MM-kisoissa. Turnaus käynnistyi perjantaina Sveitsissä, ja seuraava ottelu on lauantaina Unkaria vastaan. Maat ovat kohdanneet aiemmin vain kaksi kertaa MM-tasolla.
Teuvo Teräväinen on saavuttanut Leijonien MM-historian parhaan pistekeskiarvon. Hän keräsi kaksi syöttöpistettä Saksaa vastaan pelatussa ottelussa, nostamalla pistesaldonsa 27:ään 16 ottelussa. Teräväisen keskiarvo on 1,69 pistettä per ottelu,…
Leijonat jatkaa MM-turnaustaan ottelulla Unkaria vastaan. Joukkue pyrkii voittamaan ottelun ja etenemään turnauksessa. Ottelu on tärkeä Leijonien menestyksen kannalta.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, kohtaa Unkarin MM-turnauksessa. Ottelu on osa lauantain urheilupäivää, ja se herättää suurta mielenkiintoa. Leijonat tavoittelee voittoa edetäkseen turnauksessa.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, kohtaa Unkarin MM-turnauksessa. Ottelu on osa lauantain urheilupäivää, ja se herättää suurta kiinnostusta. Fanit odottavat innolla joukkueen suoritusta.
Suomen jääkiekkomaajoukkueen avausottelu MM-kisoissa tavoitti lähes 1,4 miljoonaa katsojaa MTV:n kanavilla ja Katsomossa. Leijonat voitti Saksan 3–1, ja ottelu nousi MTV:n kevään…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä nähdään Suomen ja Unkarin välinen ottelu. Illalla…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Leijonat on valmis aloittamaan jääkiekon MM-turnauksen. Joukkueen valmistautuminen on ollut intensiivistä, ja odotukset ovat korkealla. Fanit toivovat menestystä turnauksessa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Yhdysvaltain jääkiekkotähti Matthew Tkachuk jää pois joukkueensa ensimmäisistä otteluista miesten MM-kisoissa. Hän saapuu kisapaikalle vasta ensi viikon tiistaina, koska hänen vaimonsa synnytti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Leijonat kohtaa Saksan MM-turnauksen avauspelissä tänään. 19 kenttäpelaajaa ja kolme maalivahtia saivat kisapassin leiman, mutta muutama pelaaja odottaa vielä vuoroaan. General manager…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.