Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 12:47, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat voitti Saksan MM-kisoissa • Leijonat kohtaa Unkarin MM-kisoissa • Leijonat aloitti MM-turnauksen voitolla.
Leijonat voitti Saksan
Suomi voitti Saksan jääkiekon MM-kisoissa 3–1. Ylivoimapeli toimi hyvin. Lauantaina Leijonat pelaavat Unkaria vastaan. Edellinen ottelu Unkaria vastaan päättyi 7–1 voittoon.
Suomi voitti Saksan MM-kisoissa 3–1, ja ylivoimapeli toimi erinomaisesti. Lauantaina Leijonat kohtaa Unkarin, joka on turnauksen heikoimpia joukkueita. Edellinen kohtaaminen päättyi Leijonien 7–1 voittoon.
Suomi aloitti jääkiekon MM-turnauksen vahvasti ja kohtaa lauantaina Unkarin. Maat ovat kohdanneet aiemmin vain viisi kertaa, joista Suomi on voittanut neljä. Ottelu alkaa kello 17.20.
Suomen jääkiekkomaajoukkue avasi MM-turnauksensa voitolla Saksasta. Turnaus käynnistyi perjantaina Sveitsissä, ja seuraava ottelu on lauantaina Unkaria vastaan. Ottelu alkaa kello 17.20 ja IS:n Kiekkostudio seuraa tapahtumia reaaliaikaisesti.
Suomi voitti avausottelussaan Saksaa vastaan 3–1 jääkiekon MM-kisoissa. Turnaus käynnistyi perjantaina Sveitsissä, ja seuraava ottelu on lauantaina Unkaria vastaan. Maat ovat kohdanneet aiemmin vain kaksi kertaa MM-tasolla.
Teuvo Teräväinen on saavuttanut Leijonien MM-historian parhaan pistekeskiarvon. Hän keräsi kaksi syöttöpistettä Saksaa vastaan pelatussa ottelussa, nostamalla pistesaldonsa 27:ään 16 ottelussa. Teräväisen keskiarvo on 1,69 pistettä per ottelu,…
Leijonat jatkaa MM-turnaustaan ottelulla Unkaria vastaan. Joukkue pyrkii voittamaan ottelun ja etenemään turnauksessa. Ottelu on tärkeä Leijonien menestyksen kannalta.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, kohtaa Unkarin MM-turnauksessa. Ottelu on osa lauantain urheilupäivää, ja se herättää suurta mielenkiintoa. Leijonat tavoittelee voittoa edetäkseen turnauksessa.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, kohtaa Unkarin MM-turnauksessa. Ottelu on osa lauantain urheilupäivää, ja se herättää suurta kiinnostusta. Fanit odottavat innolla joukkueen suoritusta.
Suomen jääkiekkomaajoukkueen avausottelu MM-kisoissa tavoitti lähes 1,4 miljoonaa katsojaa MTV:n kanavilla ja Katsomossa. Leijonat voitti Saksan 3–1, ja ottelu nousi MTV:n kevään…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä nähdään Suomen ja Unkarin välinen ottelu. Illalla…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Leijonat on valmis aloittamaan jääkiekon MM-turnauksen. Joukkueen valmistautuminen on ollut intensiivistä, ja odotukset ovat korkealla. Fanit toivovat menestystä turnauksessa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Yhdysvaltain jääkiekkotähti Matthew Tkachuk jää pois joukkueensa ensimmäisistä otteluista miesten MM-kisoissa. Hän saapuu kisapaikalle vasta ensi viikon tiistaina, koska hänen vaimonsa synnytti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Leijonat kohtaa Saksan MM-turnauksen avauspelissä tänään. 19 kenttäpelaajaa ja kolme maalivahtia saivat kisapassin leiman, mutta muutama pelaaja odottaa vielä vuoroaan. General manager…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.