Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 20:30, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elisan ja MTV:n riita estää lottoarvonnan • Kummola kritisoi MTV:n ja Elisan riitaa • Elisa ei salli sopimuksen irtisanomista.
Elisa ja MTV riitelevät televisiosta
Elisan asiakkaat eivät näe enää MTV:n ohjelmia. Tämä tarkoittaa, että lottoarvontaa ei voi katsoa televisiosta. Myös jääkiekon MM-kisat jäävät pois Elisan kaapeliverkosta. MTV Katsomon kautta lottoarvonta näkyy kuitenkin edelleen.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Kalervo Kummola on ilmaissut tyytymättömyytensä MTV:n ja Elisan väliseen riitaan, joka on johtanut MTV:n kanavien näkymättömyyteen Elisan kaapeli-tv:ssä. Tilanne vaikuttaa noin 800 000 kotitalouteen, ja Elisa syyttää MTV:tä…
Elisa ilmoittaa, että asiakkaat eivät voi irtisanoa määräaikaista sopimustaan MTV:n kanavien pimenemisen vuoksi. MTV on irtisanonut jakelusopimuksensa Elisan kanssa, mikä tarkoittaa, että kanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.…
N kanavat ovat pimenemässä noin 800 000 suomalaiskodissa Elisan ja MTV:n välisen sopimuskiistan takia. Kiista on noussut esiin juuri jääkiekon MM-kisojen alla,…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
Teleoperaattori Elisa tarjoaa katsojilleen mahdollisuuden seurata MTV:n ilmaiskanavia kiertotietä, koska MTV:n maksuttomat kanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä. Liikenne- ja viestintäministeri Lulu…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Elisa, #MTV
N kanavien lähetysoikeudet herättävät huolta, kun kanavat lakkaavat näkymästä Elisan kaapeli-tv:ssä. Traficom on ilmoittanut, että jääkiekon MM-kilpailut ovat yhteiskunnallisesti merkittävä tapahtuma, ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Jääkiekko
Yli 50 000 kotitaloudelta Pohjanmaalta ja Etelä-Pohjanmaalta pimenevät MTV:n kanavat keskiviikkona. MTV ja Elisa eivät ole päässeet sopuun kanavien näyttämisestä, mikä johtaa…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
N kanavat lakkaavat toimimasta noin 10 000 taloudessa Turun seudulla huomenna. Syynä on jakelusopimuksen puuttuminen MTV:n ja Elisan välillä. Tilanne vaikuttaa merkittävästi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
Juuassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 12-vuotias poika kuoli mopon ja pakettiauton törmäyksessä. Onnettomuus tapahtui lauantai-iltana, kun pakettiauto osui mopoilijaan, joka ylitti tietä.…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.