Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 20:30, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elisan ja MTV:n riita estää lottoarvonnan • Kummola kritisoi MTV:n ja Elisan riitaa • Elisa ei salli sopimuksen irtisanomista.
Elisa ja MTV riitelevät televisiosta
Elisan asiakkaat eivät näe enää MTV:n ohjelmia. Tämä tarkoittaa, että lottoarvontaa ei voi katsoa televisiosta. Myös jääkiekon MM-kisat jäävät pois Elisan kaapeliverkosta. MTV Katsomon kautta lottoarvonta näkyy kuitenkin edelleen.
Elisan kaapeliverkossa MTV:n televisiolähetykset ovat lakanneet näkymästä jakelusopimusriidan vuoksi. Tämän myötä myös lottoarvonta ei ole enää nähtävissä Elisan asiakkaille. Tilanne vaikuttaa myös tuleviin MM-jääkiekon lähetyksiin.
Kalervo Kummola on ilmaissut tyytymättömyytensä MTV:n ja Elisan väliseen riitaan, joka on johtanut MTV:n kanavien näkymättömyyteen Elisan kaapeli-tv:ssä. Tilanne vaikuttaa noin 800 000 kotitalouteen, ja Elisa syyttää MTV:tä…
Elisa ilmoittaa, että asiakkaat eivät voi irtisanoa määräaikaista sopimustaan MTV:n kanavien pimenemisen vuoksi. MTV on irtisanonut jakelusopimuksensa Elisan kanssa, mikä tarkoittaa, että kanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.…
N kanavat ovat pimenemässä noin 800 000 suomalaiskodissa Elisan ja MTV:n välisen sopimuskiistan takia. Kiista on noussut esiin juuri jääkiekon MM-kisojen alla,…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
Teleoperaattori Elisa tarjoaa katsojilleen mahdollisuuden seurata MTV:n ilmaiskanavia kiertotietä, koska MTV:n maksuttomat kanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä. Liikenne- ja viestintäministeri Lulu…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Elisa, #MTV
N kanavien lähetysoikeudet herättävät huolta, kun kanavat lakkaavat näkymästä Elisan kaapeli-tv:ssä. Traficom on ilmoittanut, että jääkiekon MM-kilpailut ovat yhteiskunnallisesti merkittävä tapahtuma, ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Jääkiekko
Yli 50 000 kotitaloudelta Pohjanmaalta ja Etelä-Pohjanmaalta pimenevät MTV:n kanavat keskiviikkona. MTV ja Elisa eivät ole päässeet sopuun kanavien näyttämisestä, mikä johtaa…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
N kanavat lakkaavat toimimasta noin 10 000 taloudessa Turun seudulla huomenna. Syynä on jakelusopimuksen puuttuminen MTV:n ja Elisan välillä. Tilanne vaikuttaa merkittävästi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
Juuassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 12-vuotias poika kuoli mopon ja pakettiauton törmäyksessä. Onnettomuus tapahtui lauantai-iltana, kun pakettiauto osui mopoilijaan, joka ylitti tietä.…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.