Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa

Aihesivu: 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 12.5.2026 klo 09:03
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 09:03, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa • 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa • 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.5.2026 klo 09:03.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Leiden, #Puolimaraton, #Juoksu.

Selkokielinen yhteenveto

Teinityttö kuoli juostessaan puolimaratonilla

Alankomaissa tapahtui surullinen onnettomuus, kun 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla. Tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Tapahtuman järjestäjä kertoi, että osallistujat ilmoittavat itse ikänsä. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksut peruttiin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.