Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 09:03, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa • 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla Alankomaissa • 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla.
Teinityttö kuoli juostessaan puolimaratonilla
Alankomaissa tapahtui surullinen onnettomuus, kun 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonilla. Tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Tapahtuman järjestäjä kertoi, että osallistujat ilmoittavat itse ikänsä. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksut peruttiin.
Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.
Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli sunnuntaina puolimaratonilla. Tapahtuma herätti huolta, sillä tyttö ei ollut oikeutettu osallistumaan kilpailuun, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen vuoksi muut juoksutapahtumat peruttiin.
Leidenin puolimaratonissa Hollannissa 15-vuotias tyttö kuoli kesken kilpailun. Tyttö menetti tajuntansa noin neljä kilometriä ennen maalia, eikä ensihoitajat onnistuneet elvyttämään häntä. Kilpailuorganisaation johtaja ja Leidenin pormestari ilmensivät suruaan…
Hollannissa tapahtui traaginen onnettomuus, kun 15-vuotias tyttö kuoli puolimaratonkilpailussa. Tyttö menetti tajuntansa noin neljä kilometriä ennen maalia, eikä ensihoitajat onnistuneet elvyttämään häntä. Kilpailun järjestäjät ja paikalliset viranomaiset ovat…
Leidenissä Hollannissa 15-vuotias tyttö menehtyi kesken puolimaratonin. Hän lyyhistyi reitille, ja vaikka ensiapu saapui nopeasti, tyttöä ei pystytty pelastamaan. Tapahtuma herätti suurta surua ja huolta järjestäjien puolelta.
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut matkustajat on lennätetty Hollantiin. Kahdessa lentokoneessa oli yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva MV Hondius…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hollanti
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu on ehdottanut, että Israel luopuisi Yhdysvaltain taloudellisesta tuesta. Hän kertoi asiasta CBS Newsin haastattelussa ja mainitsi myös keskustelleensa…
Ulkomaat
Iranilainen aktivisti Narges Mohammadi on vapautettu vankilasta heikentyneen terveydentilansa vuoksi. Hänet siirrettiin Teheraniin saadakseen parempaa hoitoa, sillä hän on kärsinyt vakavista terveysongelmista…
Ulkomaat
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut ihmiset on lennätetty Hollantiin. Kaksi lentokonetta kuljetti yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva, MV Hondius,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hollanti
Euroopan unioni on päättänyt asettaa pakotteita väkivaltaisiin tekoihin syyllistyneille israelilaisille siirtokuntalaisille. Ministerit Itamar Ben-Gvir ja Bezalel Smotrich jäivät kuitenkin pakotelistan ulkopuolelle. Päätös…
Ulkomaat
Suomen presidentti Alexander Stubb ja ulkoministeri Elina Valtonen korostavat, että Euroopan on aika aloittaa keskustelut Venäjän kanssa. Tavoitteena on rauhan saavuttaminen Venäjän…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.