Nimipäivä:
Turo, Turkka
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita

Aihesivu: Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pääministeri Petteri Orpo puhui medialle ajankohtaiskatsauksen jälkeen. Hän vastasi kysymyksiin ja kertoi kokoomuksen kannatuksen vahvistumisesta. Kuitenkin Orpon arvio onnistumisestaan on heikentynyt tuoreessa gallupissa.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 9.5.2026 klo 12:18
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Pääministeri Petteri Orpo puhui medialle ajankohtaiskatsauksen jälkeen. Hän vastasi kysymyksiin ja kertoi kokoomuksen kannatuksen vahvistumisesta. Kuitenkin Orpon arvio onnistumisestaan on heikentynyt tuoreessa gallupissa.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 12:18, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita • Kokoomuksen puoluevaltuusto kokoontuu Helsingissä • Orpo puhuu hantaviruksesta ja taloudesta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.5.2026 klo 12:18.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #PetteriOrpo, #Kokoomus, #Gallup.

Selkokielinen yhteenveto

Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita

Pääministeri Petteri Orpo piti puheen medialle. Hän kertoi ajankohtaisista asioista ja vastasi kysymyksiin. Kokoomuksen kannatus on hieman noussut, mutta Orpon onnistumisen arvio on laskenut. Lokakuussa häntä piti onnistuneimpana 10 prosenttia, nyt vain 7 prosenttia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.