Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pääministeri Petteri Orpo puhui medialle ajankohtaiskatsauksen jälkeen. Hän vastasi kysymyksiin ja kertoi kokoomuksen kannatuksen vahvistumisesta. Kuitenkin Orpon arvio onnistumisestaan on heikentynyt tuoreessa gallupissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pääministeri Petteri Orpo puhui medialle ajankohtaiskatsauksen jälkeen. Hän vastasi kysymyksiin ja kertoi kokoomuksen kannatuksen vahvistumisesta. Kuitenkin Orpon arvio onnistumisestaan on heikentynyt tuoreessa gallupissa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 12:18, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita • Kokoomuksen puoluevaltuusto kokoontuu Helsingissä • Orpo puhuu hantaviruksesta ja taloudesta.
Petteri Orpo kommentoi ajankohtaisia asioita
Pääministeri Petteri Orpo piti puheen medialle. Hän kertoi ajankohtaisista asioista ja vastasi kysymyksiin. Kokoomuksen kannatus on hieman noussut, mutta Orpon onnistumisen arvio on laskenut. Lokakuussa häntä piti onnistuneimpana 10 prosenttia, nyt vain 7 prosenttia.
Pääministeri Petteri Orpo puhui medialle ajankohtaiskatsauksen jälkeen. Hän vastasi kysymyksiin ja kertoi kokoomuksen kannatuksen vahvistumisesta. Kuitenkin Orpon arvio onnistumisestaan on heikentynyt tuoreessa gallupissa.
Kokoomuksen puoluevaltuusto pitää kevätkokouksen Helsingissä. Puheenjohtaja Petteri Orpo esittelee ajankohtaiskatsauksen, jonka Yle näyttää suorana. Kokouksessa käsitellään myös sääntömääräisiä asioita ja paikalla on europarlamentaarikoita.
Kokoomuksen puoluevaltuusto kokoontuu Helsingissä, ja pääministeri Petteri Orpo pitää ajankohtaiskatsauksen. Orpon odotetaan puhuvan teollisuuden myönteisistä kasvuluvuista sekä kritisoivan opposition vaihtoehtoja. Lisäksi häneltä saadaan viimeisimmät tiedot hantaviruksesta.
SDP:n kannatus on laskenut 23,7 prosenttiin, mutta se on silti suosituin puolue. Kokoomus on toisena 17,6 prosentin kannatuksella, ja keskusta kolmantena 14,2…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus
Kokoomuksen ja perussuomalaisten jäsenet kokoontuvat tänään puoluevaltuustojen kokouksiin Helsingissä. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo esittää ajankohtaiskatsauksen, kun taas perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra puhuu…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #PetteriOrpo
Pertti Hemmilä nousee kansanedustajaksi yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Hänen valtakirjansa tarkistettiin eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon toimesta, mutta kansanedustajuus alkaa vasta maanantaina.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus
Pertti Hemmilä, kokoomuksen entinen kansanedustaja, palaa eduskuntaan yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Hän esitti valtakirjansa eduskunnan puhemiehelle ja aloittaa tehtävässään 11. toukokuuta.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus
Kokoomuksen sisäiset asiakirjat paljastavat keskustelun kasvot peittävistä asusteista. Sisäministeri ja oikeusministeri kannattavat naamioitumisen kieltämistä julkisissa tiloissa. Pääministeri Orpo ei ole vielä ottanut…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #PetteriOrpo
Arto Satonen kertoo kirjassaan, että hän ei ottanut maa- ja metsätalousministerin tehtävää vastaan. Petteri Orpo oli vihjannut mahdollisuudesta ryhmän puheenjohtajuuteen ministerikauden jälkeen,…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo, #Kokoomus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.