Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Aiheesta on julkaistu 15 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 18:27, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi voitti Sveitsin EHT-turnauksessa • Suomi voitti Sveitsin EHT-turnauksessa • Leijonat voitti Sveitsin EHT-turnauksessa.
Suomi voitti Sveitsin jääkiekossa
Suomi pelasi jääkiekkoa Sveitsiä vastaan EHT-turnauksessa. Suomi voitti ottelun 5–3. Ensimmäisessä erässä Suomi teki kaksi maalia. Sveitsi yritti kaventaa, mutta Suomi voitti.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5-3. Ottelu pelattiin Tshekissä, ja Suomi johti peliä ensimmäisistä eristä lähtien. Tshekki ja Ruotsi kohtaavat myöhemmin samassa turnauksessa.
Suomi avasi voittotilinsä jääkiekon EHT-turnauksessa voittamalla Sveitsin 5–3. Leijonat hallitsi ottelua pitkään, mutta Sveitsi teki kolme maalia loppuvaiheessa. Maalinteossa onnistuivat muun muassa Patrik Puistola ja Aku Räty.
Suomi avasi voittotilinsä jääkiekon EHT-turnauksessa voittamalla Sveitsin 5–3. Leijonat johti ottelua jo 5–0, mutta Sveitsi kavensi loppuhetkillä. Emil Larmi torjui Sveitsin yritykset lisämaalien tekemiseksi.
Suomi voitti Sveitsin 5–3 Euro Hockey Tourilla, vaikka esitys oli tahmea. Leijonat käytti tehokkaasti hyväkseen Sveitsin puolustuspään virheitä. Maalivahti Emil Larmi torjui useita vaarallisia laukauksia.
Suomi voitti jääkiekon EHT-turnauksen avausottelun Sveitsiä vastaan maalein 5–3. Voitto syntyi vahvan pelin ansiosta, jossa useat Liiga-pelaajat loistivat. Suomi kohtaa seuraavaksi Ruotsin turnauksen päätösottelussa.
Suomi saavutti avausvoiton jääkiekon EHT-turnauksessa kaatamalla Sveitsin 5–3. Voitto syntyi vahvojen esitysten ansiosta, kun useat Liiga-pelaajat, kuten Patrik Puistola ja Aku Räty, loivat eroa ensimmäisissä erissä. Suomi kohtaa…
Suomi saavutti avausvoiton jääkiekon EHT-turnauksessa kaatamalla Sveitsin 5–3. Voitto syntyi vahvan pelin ansiosta, jossa Liiga-tähdet loistivat. Suomi kohtaa seuraavaksi Ruotsin turnauksen päätösottelussa.
Suomi johtaa jääkiekon miesten EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät Leijonien ensimmäiset maalit, ja toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri Ojantakanen…
Suomi johtaa jääkiekon EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät Leijonien maalit ensimmäisessä erässä, kun taas toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri…
Suomi johtaa jääkiekon EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät maaleja ensimmäisessä erässä, ja toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri Ojantakanen ja…
Suomi pelaa lauantaina Sveitsiä vastaan MM-kisavalmisteluiden merkeissä. Edellisessä ottelussa Suomi hävisi Tshekille 2–3. Ottelu pelataan Euro Hockey Tour -turnauksessa.
Suomen ja Tshekin EHT-ottelu keskeytettiin toisen erän aikana, kun päätylaidan osa rikkoutui. Taklauksen teki Tshekin Adam Klapka, joka taklasi Santeri Hatakkaa. Ottelu…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #EHT, #Suomi
Suomi kohtasi Tshekin EHT-turnauksessa, ja ottelu päättyi Tshekin voittoon 3–2. Suomi johti ottelua ensimmäisessä erässä, mutta Tshekki nousi voittoon kolmannessa erässä. Seuraavaksi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #EHT, #Suomi
Fribourg-Gottéron voitti HC Davosin ratkaisevassa finaalissa jatkoajalla 3–2. Voittomaalin teki Lucas Wallmark, ja mestaruus oli Fribourgille historiallinen ensimmäinen. Henrik Borgström oli joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat hävisi Tshekille Euro Hockey Tourin ottelussa 2–3. Leijonat aloitti ottelun hyvin, mutta Tshekki nousi tasoihin ja vei voiton. Ottelussa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #EuroHockeyTour
Jääkiekon Liigan finaalien tuomariryhmä on julkaistu. Finaaleissa tuomitsevat kokeneet tuomarit, joista päätuomareina toimivat Riku Brander, Jarno Heikkinen, Jukka-Pekka Koistinen, Joonas Kova, Anssi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Liiga, #Jääkiekko
Leijonien puolustaja Rasmus Rissanen ja hyökkääjä Juho Lammikko joutuivat keskeyttämään MM-leirityksensä loukkaantumisten vuoksi. Rissasen pelikunto ei ole palautunut odotetusti, ja Lammikko loukkaantui…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #EHT
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.