Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Junaliikenne Suomesta Ruotsiin alkaa elokuussa, ja asuntojen hinnat laskivat toukokuussa. Lisäksi Trump kritisoi Naton jäsenmaita Yhdysvaltojen pettämisestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Aiheesta on julkaistu 15 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 18:27, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi voitti Sveitsin EHT-turnauksessa • Suomi voitti Sveitsin EHT-turnauksessa • Leijonat voitti Sveitsin EHT-turnauksessa.
Suomi voitti Sveitsin jääkiekossa
Suomi pelasi jääkiekkoa Sveitsiä vastaan EHT-turnauksessa. Suomi voitti ottelun 5–3. Ensimmäisessä erässä Suomi teki kaksi maalia. Sveitsi yritti kaventaa, mutta Suomi voitti.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5–3. Suomi teki ottelussa viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi syntyivät ensimmäisessä erässä. Sveitsi yritti kiriä, mutta Suomi piti johtoasemansa loppuun saakka.
Miesten EHT-turnauksessa Suomi voitti Sveitsin 5-3. Ottelu pelattiin Tshekissä, ja Suomi johti peliä ensimmäisistä eristä lähtien. Tshekki ja Ruotsi kohtaavat myöhemmin samassa turnauksessa.
Suomi avasi voittotilinsä jääkiekon EHT-turnauksessa voittamalla Sveitsin 5–3. Leijonat hallitsi ottelua pitkään, mutta Sveitsi teki kolme maalia loppuvaiheessa. Maalinteossa onnistuivat muun muassa Patrik Puistola ja Aku Räty.
Suomi avasi voittotilinsä jääkiekon EHT-turnauksessa voittamalla Sveitsin 5–3. Leijonat johti ottelua jo 5–0, mutta Sveitsi kavensi loppuhetkillä. Emil Larmi torjui Sveitsin yritykset lisämaalien tekemiseksi.
Suomi voitti Sveitsin 5–3 Euro Hockey Tourilla, vaikka esitys oli tahmea. Leijonat käytti tehokkaasti hyväkseen Sveitsin puolustuspään virheitä. Maalivahti Emil Larmi torjui useita vaarallisia laukauksia.
Suomi voitti jääkiekon EHT-turnauksen avausottelun Sveitsiä vastaan maalein 5–3. Voitto syntyi vahvan pelin ansiosta, jossa useat Liiga-pelaajat loistivat. Suomi kohtaa seuraavaksi Ruotsin turnauksen päätösottelussa.
Suomi saavutti avausvoiton jääkiekon EHT-turnauksessa kaatamalla Sveitsin 5–3. Voitto syntyi vahvojen esitysten ansiosta, kun useat Liiga-pelaajat, kuten Patrik Puistola ja Aku Räty, loivat eroa ensimmäisissä erissä. Suomi kohtaa…
Suomi saavutti avausvoiton jääkiekon EHT-turnauksessa kaatamalla Sveitsin 5–3. Voitto syntyi vahvan pelin ansiosta, jossa Liiga-tähdet loistivat. Suomi kohtaa seuraavaksi Ruotsin turnauksen päätösottelussa.
Suomi johtaa jääkiekon miesten EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät Leijonien ensimmäiset maalit, ja toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri Ojantakanen…
Suomi johtaa jääkiekon EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät Leijonien maalit ensimmäisessä erässä, kun taas toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri…
Suomi johtaa jääkiekon EHT-turnauksen ottelua Sveitsiä vastaan 5–1 kahden erän jälkeen. Patrik Puistola ja Aku Räty tekivät maaleja ensimmäisessä erässä, ja toisessa erässä Sami Päivärinta, Valtteri Ojantakanen ja…
Suomi pelaa lauantaina Sveitsiä vastaan MM-kisavalmisteluiden merkeissä. Edellisessä ottelussa Suomi hävisi Tshekille 2–3. Ottelu pelataan Euro Hockey Tour -turnauksessa.
Suomen ja Tshekin EHT-ottelu keskeytettiin toisen erän aikana, kun päätylaidan osa rikkoutui. Taklauksen teki Tshekin Adam Klapka, joka taklasi Santeri Hatakkaa. Ottelu…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #EHT, #Suomi
Suomi kohtasi Tshekin EHT-turnauksessa, ja ottelu päättyi Tshekin voittoon 3–2. Suomi johti ottelua ensimmäisessä erässä, mutta Tshekki nousi voittoon kolmannessa erässä. Seuraavaksi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #EHT, #Suomi
Fribourg-Gottéron voitti HC Davosin ratkaisevassa finaalissa jatkoajalla 3–2. Voittomaalin teki Lucas Wallmark, ja mestaruus oli Fribourgille historiallinen ensimmäinen. Henrik Borgström oli joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat hävisi Tshekille Euro Hockey Tourin ottelussa 2–3. Leijonat aloitti ottelun hyvin, mutta Tshekki nousi tasoihin ja vei voiton. Ottelussa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #EuroHockeyTour
Jääkiekon Liigan finaalien tuomariryhmä on julkaistu. Finaaleissa tuomitsevat kokeneet tuomarit, joista päätuomareina toimivat Riku Brander, Jarno Heikkinen, Jukka-Pekka Koistinen, Joonas Kova, Anssi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Liiga, #Jääkiekko
Leijonien puolustaja Rasmus Rissanen ja hyökkääjä Juho Lammikko joutuivat keskeyttämään MM-leirityksensä loukkaantumisten vuoksi. Rissasen pelikunto ei ole palautunut odotetusti, ja Lammikko loukkaantui…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #EHT
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.