Nimipäivä:
Turo, Turkka
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Omakotitalopalo Merikarvialla, yksi kuollut

Aihesivu: Omakotitalopalo Merikarvialla, yksi kuollut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen ympäröivään maastoon.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 1.5.2026 klo 08:17
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen ympäröivään maastoon.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 08:17, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalopalo Merikarvialla, yksi kuollut • Yksi kuoli tulipalossa Merikarvialla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 1.5.2026 klo 08:17.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Merikarvia, #Pelastuslaitos, #Palo.

Selkokielinen yhteenveto

Omakotitalo palaa Merikarvialla

Merikarvialla syttyi tulipalo omakotitalossa. Yksi ihminen kuoli palossa. Palo tapahtui perjantain yönä. Pelastuslaitos sai palosta ilmoituksen aamuyöllä. He estivät palon leviämisen muihin rakennuksiin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.