Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen ympäröivään maastoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen ympäröivään maastoon.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 08:17, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalopalo Merikarvialla, yksi kuollut • Yksi kuoli tulipalossa Merikarvialla.
Omakotitalo palaa Merikarvialla
Merikarvialla syttyi tulipalo omakotitalossa. Yksi ihminen kuoli palossa. Palo tapahtui perjantain yönä. Pelastuslaitos sai palosta ilmoituksen aamuyöllä. He estivät palon leviämisen muihin rakennuksiin.
Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen ympäröivään maastoon.
Merikarvialla tapahtui tulipalo, jossa yksi henkilö menehtyi. Yksikerroksinen omakotitalo tuhoutui täysin palossa, ja pelastuslaitos sai estettyä tulen leviämisen viereisiin rakennuksiin. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Merikarvialla tapahtui perjantain vastaisena yönä omakotitalon palo, jossa yksi henkilö menehtyi. Palo syttyi yksikerroksisessa talossa, joka tuhoutui täysin. Pelastuslaitos sai estettyä palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Merikarvia, #Palo
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Espoossa syttyi varhain perjantaina tulipalo, joka tuhosi täysin aution omakotitalon. Pelastustöihin osallistui kahdeksan pelastusyksikköä, ja jälkisammutustyöt jatkuvat aamupäivän ajan. Pelastuslaitos tiedotti tulipalosta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Äänekoskella Kyminkadulla sijaitsevan kerrostalon parveke syttyi tuleen. Palo havaittiin nopeasti, ja pelastuslaitos sammutti sen ennen kuin se ehti levitä. Henkilövahingoilta vältyttiin, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Palo
Paltamossa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon ja neljä ulkorakennusta. Palo uhkasi levitä metsään ja naapurin rakennuksiin, mutta pelastuslaitos sai sen hallintaan. Onneksi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.