Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnilla olisi mahdollisuus kerätä lisätuloja matkailusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnilla olisi mahdollisuus kerätä lisätuloja matkailusta.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.4.2026 klo 12:13, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Maaseudun Tulevaisuus, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomeen valmistellaan matkailijaveroa kunnille • Matkailijaveron valmistelu alkaa Suomessa • Suomessa valmistellaan matkailijaveroa.
Suomeen tulee uusi matkailijavero
Suomessa valmistellaan matkailijaveroa, kertoo valtiovarainministeriö. Uusi laki mahdollistaisi kunnille matkailijaveron keräämisen. Veron avulla kunnat saisivat lisätuloja matkailijoilta. Tavoitteena on selkeä ja yksinkertainen veromalli. Kunnat päättäisivät itse veron käyttöönotosta.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnilla olisi mahdollisuus kerätä lisätuloja matkailusta.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron lainvalmistelun. Kunnat voivat päättää veron käyttöönotosta itse. Tavoitteena on luoda selkeä veromalli, joka tuo lisätuloja matkailusta.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun Suomessa. Tämä vero olisi kuntakohtainen ja kunnille vapaaehtoinen.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron lainvalmistelun. Uuden lain myötä kunnille tarjotaan mahdollisuus kerätä vapaaehtoista matkailijaverotusta. Tavoitteena on luoda selkeä ja yksinkertainen veromalli, joka koskee sekä kotimaisia että ulkomaisia matkustajia.
Valtiovarainministeriö suunnittelee matkailijaveron käyttöönottoa. Uusi laki antaisi kunnille mahdollisuuden kerätä lisätuloja matkailusta. Hallitus on aloittanut lainvalmistelun kuultuaan keskeisiä sidosryhmiä.
Hallitus aloittaa uuden matkailijaveron lainvalmistelun. Vero mahdollistaisi kunnille vapaaehtoisen veron keräämisen matkailusta. Tavoitteena on yksinkertainen veromalli, joka kattaa matkailusta kunnille aiheutuvia kustannuksia.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.