Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…


Suomeen valmistellaan matkailijaveroa kunnille

Aihesivu: Suomeen valmistellaan matkailijaveroa kunnille

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnilla olisi mahdollisuus kerätä lisätuloja matkailusta.

  • 6 juttua
  • 5 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 17.4.2026 klo 12:13
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnilla olisi mahdollisuus kerätä lisätuloja matkailusta.

Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.4.2026 klo 12:13, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Maaseudun Tulevaisuus, Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomeen valmistellaan matkailijaveroa kunnille • Matkailijaveron valmistelu alkaa Suomessa • Suomessa valmistellaan matkailijaveroa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.4.2026 klo 12:13.
  • Koosteessa on nyt 6 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #matkailijavero, #valtiovarainministeriö, #kunnat.

Selkokielinen yhteenveto

Suomeen tulee uusi matkailijavero

Suomessa valmistellaan matkailijaveroa, kertoo valtiovarainministeriö. Uusi laki mahdollistaisi kunnille matkailijaveron keräämisen. Veron avulla kunnat saisivat lisätuloja matkailijoilta. Tavoitteena on selkeä ja yksinkertainen veromalli. Kunnat päättäisivät itse veron käyttöönotosta.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.