Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutoksen mahdollisuus on herännyt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutoksen mahdollisuus on herännyt.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 09:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Unkarin oppositiojohtaja voitti vaalit • Unkarin vaalitulos vaikuttaa Yhdysvaltojen vaaleihin.
Unkarin oppositiojohtaja voitti vaalit
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit sunnuntaina. Hän lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Voitto herättää toivoa oikeusvaltion palauttamisesta. Viktor Orbánin hallinto on jättänyt haasteita, jotka vaativat aikaa ratkaista. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutos on mahdollinen.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta…
Unkarin pääministeri Viktor Orbánin 16-vuotinen valtakausi päättyi sunnuntaina. Orbánilla on ollut vahvoja tukijoita, kuten Yhdysvaltain ja Venäjän presidentit. Nyyssönen korostaa, että tämä on arvovaltatappio sekä Trumpille että Putinille.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.