Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutoksen mahdollisuus on herännyt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutoksen mahdollisuus on herännyt.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.4.2026 klo 09:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Unkarin oppositiojohtaja voitti vaalit • Unkarin vaalitulos vaikuttaa Yhdysvaltojen vaaleihin.
Unkarin oppositiojohtaja voitti vaalit
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit sunnuntaina. Hän lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Voitto herättää toivoa oikeusvaltion palauttamisesta. Viktor Orbánin hallinto on jättänyt haasteita, jotka vaativat aikaa ratkaista. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta muutos on mahdollinen.
Péter Magyar voitti Unkarin vaalit ja lupaa palauttaa maan EU-linjalle. Orbánin 16-vuotinen valtakausi on jättänyt jälkeensä haasteita, jotka vaativat aikaa ja työtä. Unkarin tulevaisuus on nyt epävarma, mutta…
Unkarin pääministeri Viktor Orbánin 16-vuotinen valtakausi päättyi sunnuntaina. Orbánilla on ollut vahvoja tukijoita, kuten Yhdysvaltain ja Venäjän presidentit. Nyyssönen korostaa, että tämä on arvovaltatappio sekä Trumpille että Putinille.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.