Nimipäivä:
Turo, Turkka
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea

Aihesivu: Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Maastopalot ovat syttyneet lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta vaaran arvioidaan kasvavan. Palot ovat usein aiheutuneet roskien ja puutarhajätteen poltosta.

  • 6 juttua
  • 6 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 11.4.2026 klo 18:14
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Maastopalot ovat syttyneet lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta vaaran arvioidaan kasvavan. Palot ovat usein aiheutuneet roskien ja puutarhajätteen poltosta.

Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 18:14, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea • Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea • Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 11.4.2026 klo 18:14.
  • Koosteessa on nyt 6 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Suomi, #pelastuslaitos, #maastopalot.

Selkokielinen yhteenveto

Maastopalot Suomessa lauantaina

Maastopalot ovat syttyneet eri puolilla Suomea lauantaina. Pelastuslaitokset ovat saaneet hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahinkoja on tapahtunut, mutta vakavammilta vahingoilta on toistaiseksi vältytty. Palot ovat usein aiheutuneet roskien poltosta. Ilmatieteen laitos varoittaa vaaran kasvavan.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.