Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Maastopalot ovat syttyneet lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta vaaran arvioidaan kasvavan. Palot ovat usein aiheutuneet roskien ja puutarhajätteen poltosta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Maastopalot ovat syttyneet lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta vaaran arvioidaan kasvavan. Palot ovat usein aiheutuneet roskien ja puutarhajätteen poltosta.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 18:14, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea • Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea • Maastopalot leviävät eri puolilla Suomea.
Maastopalot Suomessa lauantaina
Maastopalot ovat syttyneet eri puolilla Suomea lauantaina. Pelastuslaitokset ovat saaneet hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahinkoja on tapahtunut, mutta vakavammilta vahingoilta on toistaiseksi vältytty. Palot ovat usein aiheutuneet roskien poltosta. Ilmatieteen laitos varoittaa vaaran kasvavan.
Maastopalot ovat syttyneet lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä keskikokoisista paloista. Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta vaaran arvioidaan kasvavan. Palot ovat usein aiheutuneet roskien ja…
Suomessa on tänään havaittu useita maastopaloja eri alueilla. Pelastuslaitokset ovat saaneet runsaasti hälytyksiä, ja maastopalovaroitus on voimassa itäisessä Suomessa. Kevätsateiden jälkeen maasto on kuivaa, mikä lisää palovaaran riskiä.
Useita maastopaloja on syttynyt lauantaina eri puolilla Suomea. Pelastuslaitoksille on tullut runsaasti hälytyksiä. Henkilövahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta piharakennuksia on tuhoutunut.
Useissa paikoissa Suomessa on syttynyt maastopaloja lauantaina. Pelastuslaitoksille on tullut runsaasti hälytyksiä. Henkilövahingoilta on toistaiseksi vältytty, mutta rakennuksia on tuhoutunut. Esimerkiksi Merikarvialla valtatie 8 suljettiin sammutustöiden vuoksi.
Suomessa on lauantaina raportoitu useista maastopaloista. Pelastuslaitokset ovat saaneet kymmeniä ilmoituksia eri puolilta maata. Ilmatieteen laitos on antanut metsäpalovaroituksen Etelä-Karjalaan, Pohjois-Karjalaan ja Etelä-Savoon.
Eteläisessä Suomessa syttyi lauantaina useita maastopaloja. Pelastuslaitokset hälytettiin sammuttamaan tulipaloja muun muassa Lopella ja Pirkkalassa. Maastopalovaroituksen aikana tulenteko on kiellettyä, ja pelastuslaitos muistuttaa, että sytyttäjä vastaa seurauksista.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.