Nimipäivä:
Turo, Turkka
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Artemis 2 -lento palasi Maahan

Aihesivu: Artemis 2 -lento palasi Maahan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon nelihenkiseen miehistöön kuuluivat astronautit Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch ja Jeremy Hansen. Alus saavutti yli 30-kertaisen äänennopeuden palatessaan ilmakehään.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 11.4.2026 klo 03:41
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon nelihenkiseen miehistöön kuuluivat astronautit Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch ja Jeremy Hansen. Alus saavutti yli 30-kertaisen äänennopeuden palatessaan ilmakehään.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 03:41, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Artemis 2 -lento palasi Maahan • Artemis 2 -lento palasi Maahan • Artemis 2 -lento palasi Kuulta Maahan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 11.4.2026 klo 03:41.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Artemis2, #avaruus, #NASA.

Selkokielinen yhteenveto

Artemis 2 -lento palasi Maahan

Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kaliforniassa. Lennon miehistöön kuului neljä astronauttia. Alus saavutti suuren nopeuden palatessaan ilmakehään. Astronautit nostettiin merestä ilman ongelmia.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.