Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon nelihenkiseen miehistöön kuuluivat astronautit Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch ja Jeremy Hansen. Alus saavutti yli 30-kertaisen äänennopeuden palatessaan ilmakehään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon nelihenkiseen miehistöön kuuluivat astronautit Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch ja Jeremy Hansen. Alus saavutti yli 30-kertaisen äänennopeuden palatessaan ilmakehään.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.4.2026 klo 03:41, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Artemis 2 -lento palasi Maahan • Artemis 2 -lento palasi Maahan • Artemis 2 -lento palasi Kuulta Maahan.
Artemis 2 -lento palasi Maahan
Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kaliforniassa. Lennon miehistöön kuului neljä astronauttia. Alus saavutti suuren nopeuden palatessaan ilmakehään. Astronautit nostettiin merestä ilman ongelmia.
Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon nelihenkiseen miehistöön kuuluivat astronautit Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch ja Jeremy Hansen. Alus…
Nasan Artemis 2 -lento on palannut Maahan onnistuneesti. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikon lähellä. Lennon miehistö teki historiaa saavuttaen kaukaisimman etäisyyden Maasta yli 50 vuoteen.
Nasan Artemis 2 -lento on onnistuneesti palannut Maahan. Orion-alus laskeutui Tyyneenmereen Kalifornian rannikolla. Lennon miehistö teki historiaa saavuttamalla ennätyksellisen etäisyyden Maasta, noin 407 000 kilometriä. Artemis 2 oli…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.