Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Junaturmassa yksi kuollut ja kymmenen loukkaantunut

Aihesivu: Junaturmassa yksi kuollut ja kymmenen loukkaantunut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pohjois-Ranskassa tapahtui junaturma, jossa yksi henkilö kuoli ja yli kymmenen loukkaantui. Onnettomuus sattui, kun luotijuna törmäsi puolustusvoimien kuorma-autoon Pas-de-Calais'n alueella. Junan kuljettaja menehtyi, ja kuorma-auton kuljettaja on poliisin hallussa. Junassa oli onnettomuushetkellä yli 240 matkustajaa.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 14:50
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Pohjois-Ranskassa tapahtui junaturma, jossa yksi henkilö kuoli ja yli kymmenen loukkaantui. Onnettomuus sattui, kun luotijuna törmäsi puolustusvoimien kuorma-autoon Pas-de-Calais'n alueella. Junan kuljettaja menehtyi, ja kuorma-auton kuljettaja on poliisin hallussa. Junassa oli onnettomuushetkellä yli 240 matkustajaa.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 14:50, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junaturmassa yksi kuollut ja kymmenen loukkaantunut • Junaturmassa yksi kuollut ja kymmeniä loukkaantunut • Junaturmassa yksi kuollut ja kymmeniä loukkaantunut.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 14:50.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ranska, #junaturma, #loukkaantuneet.

Selkokielinen yhteenveto

Junaturmassa kuoli yksi henkilö

Pohjois-Ranskassa tapahtui junaturma, jossa yksi ihminen kuoli. Yli kymmenen henkilöä loukkaantui. Onnettomuus tapahtui, kun luotijuna törmäsi kuorma-autoon. Junassa oli yli 240 matkustajaa onnettomuushetkellä. Kuorma-auton kuljettaja on poliisin hallussa.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.