Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Viron Prismat myydään Coop Eestille

Aihesivu: Viron Prismat myydään Coop Eestille

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

SOK ja Coop Eesti ovat sopineet 13 Viron Prisma-myymälän myynnistä. Kaupan toteutuessa myymälät muuttuvat Coopin omistukseen, ja nykyiset työntekijät siirtyvät Coop Eestin palvelukseen.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 10:25
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

SOK ja Coop Eesti ovat sopineet 13 Viron Prisma-myymälän myynnistä. Kaupan toteutuessa myymälät muuttuvat Coopin omistukseen, ja nykyiset työntekijät siirtyvät Coop Eestin palvelukseen.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 10:25, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Maaseudun Tulevaisuus, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viron Prismat myydään Coop Eestille • SOK myy Viron Prismat Coop Eestille • SOK myy Prismat Coop Eestille.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 10:25.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Prisma, #Viro, #SOK.

Selkokielinen yhteenveto

Prisma-myymälät siirtyvät Coopin omistukseen

SOK myy 13 Prisma-myymälää Coop Eestille. Kauppa vaatii kilpailuviranomaisen hyväksynnän. Myymälät jatkavat toimintaansa normaalisti kaupantekoon asti. Työntekijät siirtyvät Coop Eestin palvelukseen. Yhteistyö SOK:n ja Coopin välillä laajenee tulevaisuudessa.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.