Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
OAJ antaa lakkovaroituksen ammattikorkeakouluille. Presidentti Alexander Stubb vieraili Ahvenanmaalla ja antoi nuorille neuvoja tulevaisuuden varalle.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Fantasiakirjasarja A Court of Thorns and Roses, eli Acotar, saa jatkoa. Kirjailija Sarah J. Maas on julkaissut Instagramissa sarjan kuudennen ja seitsemännen kirjan nimet ja kannet. Englanninkieliset julkaisut ovat tulossa lokakuussa 2026 ja tammikuussa 2027.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Fantasiakirjasarja A Court of Thorns and Roses, eli Acotar, saa jatkoa. Kirjailija Sarah J. Maas on julkaissut Instagramissa sarjan kuudennen ja seitsemännen kirjan nimet ja kannet. Englanninkieliset julkaisut ovat tulossa lokakuussa 2026 ja tammikuussa 2027.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.8.2026 klo 21:10, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suosittu kirjasarja saa jatkoa lokakuussa • Suositun kirjasarjan jatko julkaistaan lokakuussa.
Kirjasarja jatkuu lokakuussa
A Court of Thorns and Roses -kirjasarja saa uusia osia. Kirjailija Sarah J. Maas on kertonut kirjojen nimistä ja julkaisuajankohdista. Kuudes osa tulee lokakuussa 2026 ja seitsemäs tammikuussa 2027. Ensimmäinen uusi kirja on A Court of Splintered Harmony ja toinen A Court of Forgotten Melody.
Fantasiakirjasarja A Court of Thorns and Roses, eli Acotar, saa jatkoa. Kirjailija Sarah J. Maas on julkaissut Instagramissa sarjan kuudennen ja seitsemännen kirjan nimet ja kannet. Englanninkieliset julkaisut…
Fantasiakirjasarja A Court of Thorns and Roses saa jatkoa. Kirjailija Sarah J. Maas on julkaissut Instagramissa kuuden ja seitsemännen kirjan nimet ja kansikuvat. Uudet kirjat julkaistaan lokakuussa 2026…
Syksyllä julkaistaan useita odotettuja fantasiakirjoja, jotka tarjoavat korkealaatuista lukemista. Erityisesti suomalaisen fantasiakirjallisuuden historiaa käsittelevä teos tuo esiin lajin pitkät perinteet maassa. Kirjassa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Fantasia, #Kirjat
Sellisti ja professori Erkki Rautio on kuollut 94-vuotiaana. Hän oli tunnettu kansainvälisesti ja toimi pitkään opetustyössä Sibelius-akatemiassa. Rautio vaikutti merkittävästi suomalaisen sellonsoiton…
Kulttuuri
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on löytänyt vanhoja alkoholijuomia Kultarannan kesäasunnosta. Juomat ovat peräisin presidentti Urho Kekkosen aikakaudelta ja sisältävät muun muassa puolukkalimonaadia…
Kulttuuri
Petri Saari julkaisee esikoisdekkarinsa, joka sijoittuu Kalajoen Hiekkasärkille. Kirja alkaa Matteuksen evankeliumin lainauksella ja lupaa jännittävän rikosmysteerin. Teos ilmestyy Gummerukselta vuonna 2026.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Gummerus
Judith Schalanskynin Kaukaisten saarten atlas on saanut uuden painoksen, vaikka aikaisempi versio oli loppuunmyyty. Kirja yhdistää runoutta ja karttoja ainutlaatuisella tavalla. Schalanskyn…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjat
Suomalaiset ja kansainväliset dekkarit ovat saaneet positiivista palautetta. Arvioimme kymmenen uutta jännityskirjaa, jotka tarjoavat lukijoilleen mukaansatempaavia tarinoita. Kirjallisuus on saanut erityistä huomiota…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Maan pohjoisosissa pujon kukinta on enää heikkoa. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen pieniä, mutta voivat rannikon tuntumassa nousta kohtalaisiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa pienistä kohtalaisiin. Muualla pujon levinneisyysalueella pujon siitepölyä on ilmassa vähän lukuun ottamatta Etelä-Lappia, jossa siitepölymäärät ovat hyvin pieniä. Alternaria-homeitiöitä on maan eteläosissa ilmassa kohtalaisesti. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa, joskin Keski- ja Pohjois-Lapissa kukinta jo lähenee loppuaan. Pujon kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu muualla levinneisyysalueella. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla pienistä kohtalaisiin. Sisämaa-alueilla sekä maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi lukuun ottamatta Keski- ja Pohjois-Lappia, missä määrät jäävät lähelle nollatasoa. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan eteläosissa. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa pujon siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi ja Etelä-Lapissa hyvin pieniksi. Pohjois-Karjalaan voi ENNUSTE jakson lopulla kulkeutua pieniä määriä tuoksukin siitepölyä. Tuoksukki on Keski- ja Etelä-Euroopassa yleinen allergiakasvi, joka on sukua pujolle. Sade laskee siitepölymääriä.