Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisin voimankäyttö Tampereella herättää kysymyksiä, kun asiantuntija kritisoi toimintaa. Samalla Iran tarjoaa palkkioita Yhdysvaltain sotilaiden vangitsemisesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Moukarinheiton Euroopan mestari Silja Kosonen jää pois Espoon Motonet GP:stä nilkkavamman vuoksi. Kosonen palasi EM-kisoista Suomeen, mutta nilkka ärtyi finaalissa. Hän toivoo voivansa osallistua Ruotsi-otteluun myöhemmin elokuussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Moukarinheiton Euroopan mestari Silja Kosonen jää pois Espoon Motonet GP:stä nilkkavamman vuoksi. Kosonen palasi EM-kisoista Suomeen, mutta nilkka ärtyi finaalissa. Hän toivoo voivansa osallistua Ruotsi-otteluun myöhemmin elokuussa.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.8.2026 klo 22:14, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Iltalehti, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Silja Kosonen pois Espoon GP:stä • Silja Kososelle huono uutinen loukkaantumisen vuoksi • Kososella nilkkavaiva, kilpailut uhattuna.
Silja Kosonen ei osallistu Espoon kisaan
Silja Kosonen, moukarinheiton EM-mestari, ei voi heittää Espoon GP:ssä. Hänen nilkkansa on kipeä EM-finaalin jälkeen. Kosonen toivoo, että hän voi osallistua Ruotsi-otteluun elokuussa. Hän voitti EM-kultaa tuloksella 76,28.
Moukarinheiton Euroopan mestari Silja Kosonen jää pois Espoon Motonet GP:stä nilkkavamman vuoksi. Kosonen palasi EM-kisoista Suomeen, mutta nilkka ärtyi finaalissa. Hän toivoo voivansa osallistua Ruotsi-otteluun myöhemmin elokuussa.
Naisten moukarin EM-kultamitalisti Silja Kosonen ei osallistu Espoossa käytävään Motonet GP:hen nilkkavammansa vuoksi. Hän saattaa jäädä myös pois Timanttiliigan kilpailusta Puolassa. Kosonen toivoo kuitenkin voivansa kilpailla Ruotsi-ottelussa Helsingissä…
Silja Kosonen, naisten moukarinheiton EM-mestari, joutuu jättämään väliin Espoon gp-kisan nilkkavaivan vuoksi. Urheiluliitto ilmoitti asiasta sunnuntai-iltana. Myös Timanttiliigan osanotto on epävarmaa, ja Kosonen toivoo voivansa kilpailla Helsingin Ruotsi-ottelussa…
Moukarinheiton Euroopan mestari Silja Kosonen ei osallistu keskiviikon Motonet GP -kilpailuun Espoossa nilkkavamman takia. Vamma ärtyi EM-finaalissa, ja myös Timanttiliigan kilpailu Puolassa saattaa jäädä väliin. Kosonen toivoo kuitenkin…
Yleisurheilun EM-kisat ovat käynnissä Birminghamissa, ja sunnuntaina maratonilla kilpailee voittajasuosikki Alisa Vainio. Lauantai-illan tapahtumat herättivät huomiota, ja katsojat voivat seurata kisojen summausta…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Yleisurheilun EM-kisoissa Armand Duplantis pyrkii rikkomaan oman maailmanennätyksensä. Kisat huipentuvat sunnuntai-iltana, ja kaikki silmät ovat suunnattu hänen suoritukseensa. Tapahtumia seurataan hetki hetkeltä.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Silja Kosonen on ainoa Espoon nuorten mitalisti, joka on noussut Euroopan huipulle. Saga Vanninen voitti EM-kultaa seitsenottelussa ja MM-kultaa viisiottelussa, mutta hänen…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SiljaKosonen, #EMkisat
Suomen naisten viestijoukkue sijoittui seitsemänneksi EM-kisojen alkuerässä Birminghamissa. Aika 43,78 ei riittänyt finaalipaikkaan, ja Suomi jäi kokonaisajoissa 11. Italia voitti erän ajalla…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Korkeushyppääjä Ella Junnila kilpaili Birminghamissa EM-kisoissa, joissa lämpötila laski yllättäen viileäksi. Hän sijoittui naisten korkeuden loppukilpailussa kymmenenneksi, ylittäen korkeuden 188 senttimetriä. Junnila…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat
Suomen urheiluliiton huippu-urheilujohtaja Tuomo Salonen arvioi Suomen menestystä Birminghamin EM-kilpailuissa. Silja Kososen kultamitali ja Wilma Heltelän hopea ovat nostaneet Suomen esiin, mutta…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.