Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisin voimankäyttö Tampereella herättää kysymyksiä, kun asiantuntija kritisoi toimintaa. Samalla Iran tarjoaa palkkioita Yhdysvaltain sotilaiden vangitsemisesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espanjalainen F-18-hävittäjä on pudottanut droonin Romanian ilmatilassa. Drooni ammuttiin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla, ja se saapui Moldovan suunnasta. Tämä on jo neljäs Romaniassa kesän aikana alas ammuttu drooni.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espanjalainen F-18-hävittäjä on pudottanut droonin Romanian ilmatilassa. Drooni ammuttiin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla, ja se saapui Moldovan suunnasta. Tämä on jo neljäs Romaniassa kesän aikana alas ammuttu drooni.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.8.2026 klo 09:20, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nato-hävittäjä ampui droonin alas Romaniassa • F-18-hävittäjä pudotti droonin Romaniassa, Moskovassa satoja hyökkäsi Ukrainasta • F-18-hävittäjä pudotti droonin Romaniassa, Moskovassa satoja hyökkäyksiä.
Nato-hävittäjä pudotti droonin Romaniassa
Espanjalainen F-18-hävittäjä on pudottanut droonin Romanian ilmatilassa. Drooni tuli Moldovan suunnasta ja se ammuttiin alas asumattomalle alueelle. Tämä on jo neljäs drooni, joka on ammuttu alas Romaniassa tänä kesänä. Heinäkuussa Romanian presidentti kertoi, että kolme droonia ammuttiin alas parin päivän sisällä.
Espanjalainen F-18-hävittäjä on pudottanut droonin Romanian ilmatilassa. Drooni ammuttiin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla, ja se saapui Moldovan suunnasta. Tämä on jo neljäs Romaniassa kesän aikana alas ammuttu…
Romanian ilmatilassa pudotettiin drooni, joka saapui Moldovan suunnasta. Espanjalainen F-18-hävittäjä, osa Naton ilmapuolustusta, ampui droonin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla. Tämä on jo neljäs Romaniassa kesän aikana alas…
Romanian ilmatilassa pudotettiin drooni, joka saapui Moldovan suunnasta. Espanjalainen F-18-hävittäjä, osa Naton ilmapuolustusta, ampui droonin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla. Tämä on jo neljäs Romaniassa tänä kesänä alas…
Romanian ilmatilassa pudotettiin drooni, joka saapui Moldovan suunnasta. Espanjalainen F-18-hävittäjä, joka on osa Naton ilmapuolustusta, ampui droonin alas asumattomalle alueelle Galatin seudulla. Tämä on jo neljäs Romaniassa tänä…
Romaniassa ammuttiin alas drooni, joka oli tullut luvattomasti ilmatilaan. Espanjalainen F-18-hävittäjä suoritti ammunnan Naton ilmavalvontatehtävässä. Tämä on jo neljäs drooni, joka on ammuttu alas Romaniassa tänä vuonna.
Vladimir Putin on asettanut tavoitteekseen Naton ja EU:n romahduksen vuoteen 2026 mennessä. Hän haluaa myös valloittaa alueita Ukrainasta, jotta Venäjä saisi maayhteyden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Nato
Ukrainassa on esillä venäläinen Geran-2 -drooni, joka on ammuttu alas. Drooni on ollut käytössä hyökkäyssodassa ukrainalaisia kohteita vastaan. Näyttely on avoinna kahden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Drooni
Marokon viranomaiset ovat pysäyttäneet lähes 300 siirtolaista, jotka yrittivät päästä Ceutaan, Espanjan alueelle. Kiinni otetuista 46 oli marokkolaisia ja muut tulijat Saharan…
Ulkomaat
Indonesiassa tapahtui voimakas maanjäristys, joka surmasi ainakin 20 ihmistä. Järistys, jonka voimakkuus oli 7,7, tapahtui lähellä Floresin saarta. Vaikka tsunamivaroitus annettiin, se…
Ulkomaat
Donald Trump ilmoitti aikovansa julistaa Hormuzinsalmen osaksi Yhdysvaltoja. Tämä lausunto herätti välittömän reaktion Iranilta, joka korosti, että salmea ei voi vallata uhkauksilla.…
Ulkomaat
Trooppinen myrsky Lala on yltynyt hurrikaaniksi ja lähestyy Havaijin saarta. Myrsky tuo mukanaan rankkasateita ja voimakkaita tuulia, joiden ennakoitu sademäärä voi ylittää…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.